افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در استان
۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
شناسه : 318944
1
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد: مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در آذربایجان غربی حدود ۸.۵ برابر افزایش‌یافته است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، پروین محمدپوری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر میاندوآب که امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶، اظهار کرد: با اقدامات انجام‌گرفته، ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در آذربایجان غربی حدود ۸.۵ برابر افزایش‌یافته است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: با تکمیل کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ در میاندوآب، ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در آذربایجان غربی ۱۱ برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ میاندوآب نیازمند تأمین اعتبار است، گفت: اقامتگاه کمپ ماده ۱۶ در میاندوآب برای افزایش ظرفیت باید از نظر اماکن و تجهیزات تکمیل شود که این امر نیازمند تأمین اعتبار است.

محمدپوری با بیان اینکه در زنجیره درمان معتادان باید حمایت اجتماعی نیز صورت گیرد، تصریح کرد: حمایت اجتماعی، حلقه مفقوده در زنجیره درمان معتادان است که باید مدنظر باشد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در این زمینه، اظهار کرد: می‌توان با استفاده از اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین، در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی برای معتادان ترک کرده؛ تا حد زیادی نیز در راستای مبارزه و کنترل این آسیب اجتماعی عمل کرد.

مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر و وظیفه همگانی در این زمینه، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی بوده و تقدیم چهارهزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر نشان‌دهنده اهمیت مبارزه با مواد مخدر در ایران اسلامی است.

جعفر ذوالفقاری با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای معتادان ترک کرده، گفت: در زنجیره مبارزه با مواد مخدر مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال یک اصل مهم است که در کشور ما به‌صورت هدفمند و استاندارد در حال اجرا است.

وی افزود: امسال برای توسعه فضای مسقف و استانداردسازی ایستگاه‌های ترک اعتیاد برای احیای افراد مبتلا به اعتیاد تلاش مضاعف انجام می‌شود تا این نقیصه برطرف شود.

مواد مخدر پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به مسائل مرتبط در امر مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: انتظار داریم ایجاد کمپ کامل از نظر امکانات مالی و نیروی انسانی کارآمد با تعرفه‌های دولتی برای خدمات‌دهی به خانواده‌های معتادان شهرستان به‌ویژه اقشار کم‌برخوردار، مدنظر قرار گیرد.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه امید روزی را داریم که کسی گرفتار مواد مخدر نشود، افزود: مواد مخدر پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی است.

وی گفت: پیشنهاد این است که بجای ایجاد چندین کمپ ترک اعتیاد با نیروی انسانی و امکانات محدود؛ یک مجتمع مرکزی با امکانات خوب، کادر مجرب با مرکز حرفه‌آموزی شغلی ایجاد شود تا کارایی و ثمربخشی بهتری داشته باشد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.