افزایش اعتبارات هزینه ای برخی وزارتخانه ها منطقی نیست/ تجمیع یا تفکیک وزارتخانه ها، فرصت برنامه ریزی را می گیرد
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
شناسه : 263842
6

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کمیسیون های مجلس گرایش هزینه ای پیدا کرده و برخی وزارت خانه ها نیز سعی دارند تا اعتبارات هزینه ای خود را افزایش دهند که این موضوع منطقی نیست.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جهانبخش محبی نیا، صبح امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش میاندوآب با اشاره به طرح تنظیم مقررات اداری، مالی آموزش و پرورش، اظهار کرد: این طرح دامنه وسیعی داشته و سعی داریم تا با استفاده از نظرات کارشناسی و حتی تجربیات وزاری آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب، بتوانیم قانون دائمی تصویب کنیم تا مسئله تامین مالی آموزش وپرورش را حل نماییم.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون 40 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی به آموزش و پرورش اختصاص می یابد که 98 درصد آن هزینه ای و تنها دو درصد می تواند تملک دارایی و سرمایه ای باشد.

وی گفت: با روند فعلی اگر بخواهیم صاحب خزانه و سهم عمده ای از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای باشیم، شدنی نیست.

محبی نیا با بیان اینکه متاسفانه در مجلس هم کمیسیون های تخصصی مانند اقتصاد و برنامه وبودجه کمی گرایش هزینه ای پیدا کرده اند، تصریح کرد: در دولت هم برخی وزارت خانه ها به این سمت کشیده شده اند و برخی وزارت خانه ها سعی دارند تا اعتبارات هزینه ای خود را افزایش دهند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: در حوزه سلامت، دفاع و آموزش و پرورش این موضوع جای دارد ولی در وزارتخانه ای مثلا وزارت صنعت این موضوع منطقی نمی تواند باشد.

وی افزود: یکی از ایراداتی که ما داریم همین تجمیع و تکفیک وزارت خانه هاست که حرکت خوبی به نظر من نیست، چرا که حداقل این مسئله سبب از بین رفتن وقت شده و فرصت سیاست گذاری و برنامه ریزی را از ما می گیرد.

محبی نیا هم چنین با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش کلید توسعه است بر لزوم توجه به این بخش تاکید کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.