اعزام حجاج، تصمیم نظام است/ هر تصمیمی که نظام بگیرد، به آن عمل می کنیم
۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
شناسه : 263092
6

امام جمعه چهاربرج گفت: اعزام کردن و یا نکردن حجاج به حج نیز تصمیم یک فرد نیست بلکه تصمیم نظام است.

پ
پ

حجت الاسلام جعفر آذرپندار در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: از نظر شرعی در مورد سفر حج، در زمان غیبت کبری بر عهده مرجع تقلید و ولی فقیه است و تعیین تکلیف بر عهده وی است و هرکس به فتوای مرجع تقلید خود در این زمینه عمل می کند.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به تعهدی که از طرف مقابل گرفته شده است، افزود: حتی اگر در زمان اعزام و در پرواز هم اعلام شود که سفر حج به صلاح نیست، در آن لحظه نیز از ادامه مسیر منصرف می شویم.

وی با بیان اینکه امیدواریم هر آنچه که در این مورد صلاح جامعه است، انجام گیرد، گفت: مسئولان قطعا اطلاعات و آگاهی های بیشتری از ما دارند و نیز مذاکره کنندگان، مذاکره کرده و تعهدنامه امضا کرده اند و در حالی که تابحال نشده بود که آنها تعهد کتبی بدهند، این بار تعهد کتبی داده اند.

آذرپندار تصریح کرد: اعزام کردن و یا نکردن حجاج به حج نیز تصمیم یک فرد نیست بلکه تصمیم نظام است و وقتی نظام تصمیم گرفت، موضوع را از چند زاویه بررسی می کند و سایر حرف ها در این باره بیهوده است.

گفتنی است، با نزدیک شدن به موسم حج و آغاز اعزام کاروان حجاج ایرانی به مکه مکرمه و مدینه منوره، شایعات زیادی در این زمینه مطرح شده است که نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت شایعات مربوط به حج ابراهیمی را از دسیسه‌های دشمنان اسلام نام برد و گفت: امسال ۸۶ هزار و پانصد ایرانی به حج تمتع اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده در سال جای ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کشور اعم از شیعه و سنی عازم بیت‌الله الحرام خواهند شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.