اعدام اسرا در عربستان، مصداق جنایت جنگی است/ حمله موشکی و سایبری، شکنندگی رژیم صهیونیستی را آشکار ساخت
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
شناسه : 299345
6
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: اعدام ۸۱ نفر در عربستان توسط رژیم آل سعود، مصداق مجازات دسته‌جمعی بوده و در حقوق بین‌الملل نیز، اعدام‌های جمعی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر؛ حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با تبریک نیمه شعبان و سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی موعود(عج)، اظهار کرد:باید به ندای امام زمان(عج) پاسخ بدهیم و خود را برای ظهور آماده سازیم.

امام جمعه چهاربرج افزود: امام زمان(عج) ما را صدا می‌کند، برای این‌که ما به‌مقام محمود برسیم و لذا باید زندگی‌مان را با اهداف امام زمان(عج)، پیوند دهیم و زندگی ما امام زمان(عج) پسند باشد و ماه شعبان نیز بهترین فرصت برای این کار است.

وی در ادامه به اعدام ۸۱ نفر در عربستان توسط رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: این اقدام مصداق مجازات دسته‌جمعی بوده و در حقوق بین‌الملل نیز، اعدام‌های جمعی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

جلالی با اشاره به حمایت همه جانبه آمریکایی ها از خاندان سعودی و سکوت قدرت‌های جهانی در قبال پرداخت دلارهای سعودی اشاره و تصریح کرد: در واقع، دولت سعودی از سیاست‌های کنونی آمریکا در قبال خاورمیانه به‌عنوان فرصتی بی‌نظیر برای شدت بخشیدن به‌سرکوب مخالفان و منتقدان خود در داخل عربستان و جنایت در خارج از این کشور بهره می‌گیرد و هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را تحت عناوین «مبارزه با تروریسم» اعدام می‌کند و این همان حربه‌ای است که آمریکا در مورد بسیاری از کشورهای منطقه نیز به‌کار می‌برد.

امام جمعه چهاربرج در ادامه به پاسخ موشکی سپاه و حمله به مقرهای جاسوسی موساد در اربیل اشاره کرد و افزود: دوران بزن در رو تمام شده و این را در این پاسخ موشکی نیز نشان دادیم و از سوی دیگر موشک‌های ایرانی به‌چنان دقتی رسیده‌اند که پاکسازی لانه شرارت صهیونیست‌ها در اربیل کردستان عراق توسط یگان موشکی سپاه سرافراز، با دقت و سرعت بی‌نظیر دشمن مدعی را در شوک و بهت فرو برد.

وی با بیان اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران برای حمله به‌مراکز آموزشی موساد در اربیل یک پاسخ مشروع بود، اظهار کرد: برای جمهوری اسلامی ایران مسلم است که هرجا منافع و امنیتش اقتضا کند، باید پاسخ لازم را بدهد، ضمن اینکه در شرایطی که ساختار سیاسی اربیل و بغداد توان دفاع از تمامیت ارضی خود را ندارند، ایران باید در صورت بروز هرگونه تهدیدی از جانب خاک عراق علیه خود این نقطه ضعف را پوشش دهد و تهدید مزبور را خنثی کند.

جلالی به ضربات پیاپی بر پیکر فرسوده رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اشاره و تصریح کرد: شناسایی و نابودی تیم های جاسوسی، حملات سایبری به مراکز حساس سایبری رژیم صهیونیستی، حکایت از شکنندگی این رژیم جعلی دارد و تعبیر سخن هوشمندانه سیدمقاومت است که گفت رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت سست‌تر است.

امام جمعه چهاربرج هم چنین به خودکشیِ سیاسیِ اردوغان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اتفاقات رخ داده و دیدارهای اردوغان با سران صهیونیست ها و آمریکایی، ترکیه به‌یکی از اصلی‌ترین بازندگان خارجی موضوع اوکراین تبدیل خواهد شد و در صورت بروز مجادله اقتصادی و سیاسی میان آنکارا و مسکو، قطعا اعضای ناتو به‌کمک ترکیه نخواهند آمد و اینجاست که عمق حماقت سیاسی اردوغان رخ خواهد نمایاند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.