اصناف غیرضروری میاندوآب تعطیل می شوند/ 173 هزار نفر در میاندوآب برای ویروس کرونا غربالگری تلفنی شدند
۰۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
شناسه : 287493
6

فرماندار میاندوآب گفت: برابر دستورالعمل ابلاغی اصناف غیرضرور و آنهایی که بی تفاوت بوده و فعالیت می کنند، توسط مسئولان مربوطه پلمپ می شوند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی قهرمانی امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در میاندوآب، اظهار کرد: برابر دستورالعمل ابلاغی اصناف غیرضرور و آنهایی که بی تفاوت بوده و فعالیت می کنند، توسط مسئولان مربوطه پلمپ می شوند.

فرماندار میاندوآب گفت: همه موظف به رعایت تصمیمات ملی در مورد کرونا هستیم و در این راستا قدم برداریم.

وی با اشاره به کنترل ورود و خروجی های شهرستان، افزود: علی رغم کمبود امکاناتی که داریم باید مبادی ورودی و خروجی کنترل و از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان خودداری شود.

قهرمانی با تقدیر و تشکر از نقش سمن ها و خیران در ضدعفونی معابر شهری؛ تصریح کرد: در این بین از نقش پرستاران، پزشکان، نیروهای بسیجی و نظامی و انتظامی و خیران و ستاد مردمی پیشگیری از کرونا تقدیر و تشکر را داریم.

فرماندار میاندوآب هم چنین بر لزوم جمع آوری سگ های ولگرد توسط شهرداری برای جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری تاکید کرد.

173 هزار نفر در میاندوآب برای ویروس کرونا غربالگری تلفنی شدند/مردم در خانه بمانند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه گفت: شبکه بهداشت و درمان و موسسات مردم نهاد با تمام توان با اطلاع رسانی های لازم و ضدعفونی شهر و روستا با بیماری کرونا مبارزه می کنند، ولی متاسفانه عده معدودی از افراد با حضور غیر ضروری در معابر و خیابان‌ها باعث انتشار این بیماری می‌شوند.

سهراب حیدری با بیان اینکه مدیران و روسای ادارات دخیل در کنترل بیماری کرونا باید در دسترس بوده و ادارات مورد نظر تعطیل نباشند، افزود: با توجه به شدت بیماری در شهر های همجوار، پست های بازرسی و غربالگری باید در تمامی ورودی های شهرستان فعال شده و تنها به یک ورودی بسنده نکنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران درگیر با کرونا ویروس اظهار داشتند که جدیدا مهمان غیر بومی داشتند، اظهار کرد: از انتشار و شیوع بیماری در شهرستان به شدت نگران هستیم و از سوی دیگرشبکه بهداشت و درمان به شدت به تجهیزات و‌ ملزومات نیازمند است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب هم چنین با تاکید بر اینکه سگ های ولگرد سریعا باید جمع آوری شوند، تصریح کرد: اصناف و مغازه های غیر ضرور نیز باید و قطعا تعطیل شوند.

وی گفت: نقاهتگاه و آسایشگاهی با تمام امکانات برای بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان برای ۳۰ بیمار در نظر گرفته شده و فعال است.

حیدری هم چنین به اجرای طرح غربالگری نیز اشاره کرد و افزود: ۱۷۳هزار نفر از مردم شهرستان غربالگری تلفنی شده و وضعیت بیماران مشکوک ثبت و کارشناسان  شبکه بهداشت برای کنترل تکمیلی به محل اعزام شده اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تصریح کرد: از تمامی مردم شریف و بزرگوار شهرستان میاندوآب تمنا دارم چند روزی با در خانه ماندن از انتشار بیماری جلوگیری نمایند.

سپاه  و بسیج آماده هرگونه کمک رسانی به حوزه بهداشت و درمان است

جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه همه باید در مقابله با کرونا احساس مسئولیت کنیم، گفت: سپاه و بسیج همانگونه که پیش از این در کنار مسئولان بوده، هم اکنون نیز آماده هر گونه همکاری با ستاد است.

سرهنگ دوم پاسدار حسین فرج زاده افزود: در این زمینه لازم است تا تفکیک وظایف مشخص شده و هر کس بخشی از کار را در راستای پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا بر عهده گیرند.

وی با بیان اینکه به نوبه خود از مردم خواهشمندیم تا در خانه بمانند و از تردد غیرضروری و دید و بازدیدها خودداری کنند، گفت: اگر مردم رعایت نکنند، پرستاران و پزشکان که فرزندان و برادران و خواهران خود ما هستند با مشکل مواجه می شوند و روز به روز کرونا شیوع پیدا می کند.

فرج زاده تصریج کرد: سپاه  و بسیج آماده هرگونه کمک رسانی به حوزه بهداشت و درمان اعم از اجرا، آموزش، گندزدایی و اعزام نیرو هستیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.