اصلاح نژاد سالانه ۵۰۰ رأس گوسفند نژاد قزل در میاندوآب
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۱۱
شناسه : 295942
4
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اعلام کرد؛ مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالیانه نسبت به پرورش و اصلاح نژاد حدود ۵۰۰ رأس گوسفند نژاد قزل با ترکیب گله قوچ، بره و میش در ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد قزل گوسفند در میاندوآب اقدام می شود.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اجرای طرح هویت گذاری دام، اظهار کرد: طرح هویت گذاری دام با هدف مقابله با قاچاق دام و نظارت بر نقل و انتقال دام از نیمه دوم سال ۹۸ در شهرستان میاندوآب اجرا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: بیش از ۴۵۷ هزار راس دام سنگین و سبک در شهرستان میاندوآب پلاک کوبی و در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده است.

وی به اجرای طرح های حمایتی از دامداران و تنظیم بازار گوشت قرمزاشاره و اظهار کرد: از آذر ماه سال گذشته تا اواسط مرداد ماه  ۳۰ هزار و ۴۰۰ تن انواع نهاده های دامی و کنسانتره بر اساس دستورالعمل و شیوه نامه وزارت جهاد کشاورزی در بین دامداران شهرستان توزیع شده است.

دیانتی به فعالیت های ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد قزل گوسفند در این شهرستان نیز اشاره و تصریح کرد: سالیانه در حدود۵۰۰ رأس گوسفند نژاد قزل با ترکیب گله قوچ، بره و میش در این محل پرورش و اصلاح نژاد می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب هدف از فعالیت این ایستگاه را حفظ ژنتیک و خلوص نژادی گوسفند قزل، تولید و توزیع قوچ های اصلاح شده در بین دامداران منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.