استکبار جهانی و صهیونیسم در پشت پرده حوادث تروریستی هستند
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شناسه : 314898
3
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: عامل اصلی همه حادثه‌های تروریستی در منطقه، استکبار جهانی و صهیونیسم به علت دخیل بودن در ایجاد تفکر و ساختارهای تکفیری و راهبری آنها است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: حادثه تروریستی در کرمان نشان داد دشمنان بشریت، محوری‌ترین عامل زوال و شکست‌های راهبری خود را حاج‌قاسم می‌داند.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: اتفاقات کرمان این را نشان داد که اینها علاوه بر حاج‌قاسم سلیمانی از شهید سلیمانی و زائر سلیمانی هم هراس و واهمه داشته و در یک کلمه اینها از مکتب سلیمانی واهمه و ترس دارند.

وی با بیان اینکه در ایران همچنان پرشورترین و گسترده‌ترین تجمعات مردمی، حول محور مراسم‌های مذهبی، حمایت از جمهوری اسلامی، ضد صهیونیستی و آمریکایی و برای شخصیت‌های همچون حاج‌قاسم است، گفت: این موضوع واقعاً برای دشمن اصلی به‌شدت غیرقابل‌تحمل شده و در تمام مراحل و اجرای آگاهانه جنایت کرمان، بغض و عصبانیت آمرین و عاملین کاملاً نمایان هست.

جلالی تصریح کرد: دشمن به‌شدت عصبانی‌شده که مردم ایران سال‌به‌سال ارتباطشان با حاج‌قاسم قوی‌تر و محکم‌تر می‌شود.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه در حال حاضر که گروهک خون‌آشام و مزدور داعش مسئولیت حملات را پذیرفته است، تصریح کرد: دو عامل مباشر و اصلی را می‌توان در حوادث تروریستی پدیدآمده در ایران مدنظر قرارداد که در این موضوع نیز صدق می‌کند.

وی اظهار کرد: در کنار عامل مباشر که معمولاً نیروهای تکفیری و تروریستی هستند، عامل اصلی در این حادثه بسی فراتر از دو سه عنصر مفلوک و به فرمایش حضرت آقا؛ دست‌های خون‌آلوده به خون بی‌گناهان است.

جلالی تصریح کرد: عامل اصلی همه حادثه‌های تروریستی در منطقه، استکبار جهانی و صهیونیسم به علت دخیل بودن در ایجاد تفکر و ساختارهای تکفیری و راهبری آنها است.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی حادثه تروریستی کرمان، افزود: بدون تردید داعش، ولیده نحس آمریکا و صهیونیسم بوده و جز بااراده آنها گامی برنخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه به بیان تحلیلگران، بیانیه داعش تحت هدایت صهیونیست‌ها صادر شده است، گفت: نوع عبارات استفاده شده، تصاویر منتشره از عوامل تروریست، تأخیر در پذیرش مسئولیت، نحوه انتشار بیانیه و ادبیات آن نشان می‌دهد که درواقع بیانیه‌ای که داعش با تأخیر در پذیرش مسئولیت حادثه تروریستی کرمان منتشر کرد را سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تنظیم کرده بود و داعش صرفاً انتشار آن را از رسانه‌های رسمی خود بر عهده داشته است.

جلالی با بیان اینکه پاسخ ایران به این جنایت تروریستی قطعی، قاطعانه، هوشمندانه و به‌دوراز احساس خواهد بود، اظهار کرد: ایران در انتقام سخت از قاتلان خون حاج‌قاسم نیز دو سطح انتقام تاکتیکی و راهبردی را طراحی کرد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه انتقام از قاتلین حاج‌قاسم حتمی است، افزود: اخیراً فرمانده کل سپاه تأکید کرد که انتقام خون حاج‌قاسم پرونده‌ای جدا داشته و انجام می‌شود و ایران هوشمندانه انتقام راهبردی را جلوتر از انتقام تاکتیکی پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه از زمان شهادت حاج‌قاسم تاکنون میزان اخراج آمریکا از منطقه قطعاً بیشتر از تصورات و محاسبات قبل از شهادت حاج‌قاسم بوده است، گفت: بنابراین هم عاقلانه‌تر است که فرصت انتقام راهبردی را که به دلیل مجموعه‌ای از حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی، فراهم شده نباید از دست داد و تا جایی که می‌توان کامل از این فرصت استفاده کرد.

جلالی با تأکید بر اینکه انتقام تاکتیکی بدون تحقق انتقام راهبردی، انتقامی ناقص و هم‌تراز نخواهد بود، افزود: حتی عملیاتی‌تر اینکه تحقق انتقام راهبردی، مقدمه و تسهیل‌کننده انتقام تاکتیکی هم قطعاً خواهد بود.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: اگر انتقام تاکتیکی در زمانه نادرست یا با تدابیری غلط صورت بگیرد، خود چه‌بسا مخل و یا سبب تأخیر در انتقام راهبردی یعنی اخراج آمریکا از منطقه و نابودی کامل رژیم صهیونیستی هم بشود.

وی هم چنین با بیان اینکه در طول ماه‌های گذشته، نهادهای انتظامی و امنیتی توطئه‌های زیادی را خنثی کرده‌اند و از بسیاری از رفتارهای وحشیانه مشابه حادثه کرمان جلوگیری کرده‌اند، تصریح کرد: نوع فعالیت‌ها و زحمات نیروهای امنیتی، محرمانه و سرّی بوده و برای لطمه ندیدن امنیت روانی جامعه، نتایج بسیاری از اقدامات ارزشمند ایشان قابل اعلام عمومی نیست.

جلالی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تمام تنفرها و فریادها، باید متوجه آمریکا و رژیم جعلی به‌عنوان عوامل اصلی این جنایات باشیم، گفت: دست آغشته‌به‌خون مردم غزه، همان چنگال خون‌ریز زائران مظلوم حاج‌قاسم است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.