استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع در میاندوآب/ ۱۷۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص یافت
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
شناسه : 294062
6
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: دیانتی با بیان اینکه امسال ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب به محصول کلزا اختصاص یافته است، گفت: پیش بینی می شود نزدیک به ۷۰ درصد از مزارع شهرستان، با استفاده از پهپاد سمپاشی شود.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: اجرای بعضی از عملیات کشاورزی در برخی از مناطق به دلیل صعب العبور بودن، شیب دار و ناهموار بودن مزرعه، خیس و گل آلود بودن زمین در اثر بارندگی، امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در مزارع کلزا به دلیل ارتفاع زیاد گیاه، ورود به مزرعه و سم پاشی با سم پاش های موجود، امکان پذیر نیست لذا سم پاشی با پهپاد بهترین گزینه بوده و ترویج استفاده از آن از اولویت های کارشناسان جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب به محصول کلزا اختصاص یافته است، گفت: پیش بینی می شود نزدیک به ۷۰ درصد از مزارع شهرستان، با استفاده از پهپاد سمپاشی شود.

دیانتی تصریح کرد: مدیریت مصرف سموم، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز و هزینه کارگری، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، کاهش خسارت له شدگی ناشی از تردد ماشین آلات کشاورزی در مزارع، امکان سم پاشی در باد و کاهش باد بردگی سموم، افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، کاهش مدت زمان سم پاشی، توجه به سلامت کاربران دستگاه سمپاش و کاهش هزینه های تولید محصول از مزایای استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع کشاورزی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.