اساتید نقش‌برجسته و کلیدی در جهاد تبیین دارند
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
شناسه : 314409
2
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: جهاد تبیین یک امر مهم و ضروری است که اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان نقش‌برجسته و کلیدی در این زمینه دارند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در جلسه با اساتید حوزه و دانشگاه‌های مستقر در میاندوآب با بیان اینکه امروز نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: امروز در دنیا جبهه مقاومت در مقابل جبهه استکبار قرار گرفته و کشورها باید وضعیت خود را مشخص کنند که در کدام طرف قرار دارند.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه ایران اسلامی نقش مهم در نظم نوین جهانی دارد، افزود: ایران محوری‌ترین بازیگر عرصه نظم نوین جهانی بوده و در این راه نباید خسته شویم و باید در نظم نوین جهانی به نقش خود به نحو احسن عمل کنیم.

وی با اشاره به جنگ غزه و با بیان اینکه عده‌ای با تفسیرهای غلط و نادرست جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند، گفت: بیش از ۷۵ سال است که رژیم صهیونیستی سرزمین فلسطینیان را غصب کرده و آنها را در محاصره نگه داشته است تا اینکه در طوفان الاقصی غیرت جریحه‌دار شده جوانان فلسطینی و رزمندگان مقاومت فلسطین به جوش آمد و آنها شکست غیرقابل‌ترمیم را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند.

حسن‌زاده در ادامه با اشاره به نقش مهم اساتید حوزه و دانشگاه در تبیین جایگاه ایران اسلامی در منطقه و دنیا، تصریح کرد: جایگاه مراکز علمی و فرهنگی و نخبگان در این زمینه بسیار مهم بوده و باید به وظیفه خود در این راستا عمل کنند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: اگر بخواهیم در تمدن نوین جهانی جایگاه برتر داشته باشیم باید قدرت علمی را ارتقا دهیم که در این زمینه اساتید حوزه علمیه و دانشگاه نقش مهم و غیرقابل‌انکار دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید به قدرت علمی توجه بسزایی داشته باشیم، اظهار کرد: تولید مقاله، زمینه‌سازی برای تحقق و پژوهش باید همواره موردتوجه قرار گیرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه باید به دنبال علم نافع باشیم، تصریح کرد: باید علوم را به علم نافع تبدیل کرده و در کنار علم‌آموزی، مهارت‌آموزی نیز مدنظر قرار گیرد.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امروز نخبگان ایران در دنیا حرف اول را می‌زنند، گفت: حمایت از نخبگان امری ضروری و مهم است که باید موردتوجه مسئولان باشد.

وی با تأکید بر اینکه مقایسه باید صحیح و در شرایط یکسان باشد، افزود: برخی با مقایسه‌های غلط و اشتباه به دنبال تسخیر و تغییر اذهان مردم هستند درحالی‌که مقایسه باید در شرایط یکسان باشد.

حسن‌زاده به نقش مهم اساتید حوزه و دانشگاه در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین یک امر مهم و ضروری است که همه باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

در ادامه این جلسه اساتید حوزه و دانشگاه نکته نظرات خود را در موضوعات مختلف بیان کردند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.