از لزوم تعیین تکلیف وضعیت کارگران وساماندهی نیروها تا راه اندازی کارخانه آسفالت شهرداری
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
شناسه : 296064
8
هر آنچه در جلسه شورای شهر میاندوآب مطرح شد؛ وضعیت کارگران شهرداری، راه اندازی کارخانه آسفالت، تاکید بر ساماندهی نیروهای شهرداری از اهم موارد مطرح شده در جلسه شورای شهر میاندوآب بود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه شورای شهر میاندوآب امروز با حضور اکثریت اعضا شورا، سرپرست و معاون شهرداری میاندوآب ترتیب جلسه داد.

پیمانکاران شهرداری، بی در و پیکرترین پیمانکاران

در ابتدای جلسه رئیس شورای شهر با اشاره به موضوع کارگران شهرداری میاندوآب، گفت:کارگران ضعیف ترین، افراد مرتبط با شهرداری هستند که باید مشکل آنها به صورت ریشه ای و  یک بار برای همیشه حل شود.

فیروز تقوی با بیان اینکه متاسفانه برخی مواقع حتی کارگران مجبور می شوند به درخواست های غیرمعقولانه پیمانکاران را نیز اجرا کنند، افزود: حتی در ایام کرونایی نیز با اینکه بسیاری از گروه‌های شغلی برای سلامتی خود تعطیل بودند ولی در این شرایط هم پای کار بودند و می توان گفت که بدون تجهیزات مناسب هم فعالیت کردند.

وی با اشاره به اینکه باید گفت پیمانکاران شهرداری، بی در و پیکرترین پیمانکاران هستند ، اظهار کرد: شایسته کارگران که بازوان پیشرفت جامعه هستند، نیست که ۶ ماه حقوق عقب افتاده داشته باشند و بر خلاف دستورات دینی نیز است و از سوی دیگر آیا خودمان می توانیم  در این شرایط اقتصادی چنین شرایطی را تحمل کنیم؟

رئیس شورای شهر با بیان اینکه اگر چند روزی که این کارگران فعالیت نکنند، وضعیت تنظیف شهری با مشکل مواجه می شود و باید در اولویت کارهای خود قرار دهیم، تصریح کرد: امروز نیز به مشکلی گرفتار هستیم که به خاطر عدم نظارت بر پیمانکاران و عدم برنامه ریزی برای درآمد شهری بوده است.

تقوی گفت: شهر به حال خود رها شده، پروژه‌های نیمه تمام به حال خود رها شده و سبب شده نیز مردم تمایلی به همکاری نداشته باشند و در این شرایط اگر شبی بدون داشتن دغدغه شهر، سر بر بالین بگذاریم،  واقعا ظلم کرده ایم.

وی افزود: از اظهارات امام جمعه تقدیر و تشکر می کنم  و یک بعد قضیه نیز به خودمان برمی‌گردد که به صورت فله ای نفراتی به شهرداری آورده و امروز این مشکلات تلمبار شده است و باید این مشکلات یک بار برای همیشه حل شود

رئیس شورای شهر میاندوآب در ادامه با اشاره به موضوع انتخاب شهردار و با بیان اینکه انتخاب شهردار از اهمیت بسزایی برخوردار است و سرنوشت شهر را برای ۴ سال تعیین می کنیم و اگر در انتخاب خود اهمال کنیم باید پاسخگو باشیم، باید در انتخاب شهردار، معیارهای اصولی و شرایط شهر را در نظر گرفته و شرایطی مانند تحصیلات مرتبط، نگاه همه جانبه به موضوعات شهری، خداترسی، بدون وابستگی به حزب و جناح سیاسی، تخصص و تجربه، انگیزه خدمت، تعامل با مسئولان و آیین نامه احراز شرایط مدنظر باشد.

وی هم چنین از سرپرست شهرداری درخواست کرد در ارائه گزارش دخل و خرج شهرداری به شورای شهر تسریع شود.

نیروهای شهرداری ساماندهی شوند

شهرام محمدوند،عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه گفت: در تنظیف شهری مشکل داریم و مردم گله مند هستند ،این درحالی است که نیروهای شهرداری در سایر جاها خدمات ارائه می دهند.

وی ساماندهی نیروهای شهرداری را امری ضروری خواند و افزود: باید نیروهای شهرداری ساماندهی کلی شوند.

عضو شورای شهر میاندوآب هم چنین اظهار کرد: برخی ماموران شهرداری، تخلف می کنند که باید مدنظر داشته و پیگیری شود.

مصوبات شورا پس از تایید هیئت تطبیق لازم الاجراست

اسکندر سجادی، دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وقتی موضوعی در شورا مطرح و مصوب می شود، لازم الاجرا است، گفت: در جلسه با دستگاه‌های خدمات رسانی، موضوعی را مصوب کردیم که در هیئت تطبیق نیز تایید شده است ولی متاسفانه اداره گاز به آن عمل نمی کند و لازم است پیگیری شود.

وی به کارخانه آسفالت شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: علی رغم تاکیدات انجام گرفته و موارد درخواست شده، در راه اندازی کارخانه آسفالت تعلل شده که باید تسریع شود.

سجادی تصریح کرد: در برخی مناطق شهری و کوچه ای در کوی های اقماری به خاطر اینکه توانایی مالی برای تامین خواسته مثلا شهرداری یا فلان اداره را نداشته‌اند، مردم از بهره مندی از خدماتی مانند گاز شهری بی بهره مانده اند.

عضو شورای شهر میاندوآب افزود: ادارات خدمات‌رسان باید با هماهنگی شهرداری، زیرساخت‌های لازم را در مناطق مختلف فراهم کنند و تنها هزینه انشعاب را از مردم اخذ و به شهرداری معرفی کنند.

عده ای برای برگزاری مناقصه آسفالت بیشتر از راه اندازی کارخانه آسفالت تلاش می کنند

بابک محمدزاده، عضو شورای شهر میاندوآب هم در این جلسه با بیان اینکه شورا و شهرداری یکی هستند و از هم جدا نیستند، گفت: از زمانی که شروع به فعالیت کرده ایم، چندین مرتبه در مورد کارخانه‌ آسفالت بحث کرده ایم و  یکی از دغدغه های وضعیت آسفالت شهری بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به هزینه بر بودن خرید آسفالت، لازم است تا در فعالیت کارخانه آسفالت تسریع شود، افزود: باید مشکلات و موانع برطرف شود تا در چند ماه آینده کارخانه آسفالت راه اندازی شده و بتوانیم به زودی از کارخانه آسفالت استفاده کنیم و دیگر نیازی به خرید آسفالت نداشته و هزینه ها نیز کاهش یابد.

این عضو شورای شهر میاندوآب با انتقاد از برخی رفتارهای کارکنان شهرداری و با بیان اینکه برخی رفتار کارکنان شهرداری در شان کارکنان این نهاد نیست ، تصریح کرد: از سوی دیگر متاسفانه شاهد هستیم که در شهرداری عده ای برای برگزاری مناقصه آسفالت بیشتر از راه اندازی کارخانه آسفالت تلاش می کنند.

محمدزاده گفت: در کوی قره ورن مکانی بود که با تلاش های مردمی، آزادسازی شده و ما نیز طی بازدیدی که داشتیم قرار شد تا با مساعدت شهرداری برای احداث پارک اقدام شود ولی برخی ادارات‌ مانند راه و شهرسازی مانع می ش‌وند و هم اکنون مدعی هم هستند که باید پیگیری شود در حالی چندین سال است به حال خود رها شده بود و بدون پیگیری اهالی آزادسازی آنجا امکان پذیر نبود و از طرف دیگر سالیان سال شن و ماسه آنجا توسط سودجویان به تاراج رفته است

وی هم چنین درخواست کرد، فردی در شهرداری مامور پیگیری استعلامات از سایر ادارات شود تا در انجام امورات تسریع شود.

اعضای شورا از واحد حقوقی شهرداری گلایه دارند

غیب الله رحیمی، عضو شورای شهر نیز با اشاره به موضوعات حقوقی شهرداری، گفت: بنده و سایر دوستان شورا از واحد حقوقی شهرداری گلایه داریم.

وی افزود: ساختمان شماره ۳ آتش‌نشانی در کوی جهادگران پس از چند سال استفاده و متعاقبا عدم پیگیری موضوعات بعدی، باعث شد که از دست برود.

این عضو شورای شهر میاندوآب اظهار کرد: در سال ۹۸علی رغم اینکه در مورد جایگاه سی ان جی ولایت چند جلسه برگزار شد ولی متاسفانه جایگاه سی ان جی ولایت اکنون پلمپ شده و اکنون باید پیگیر حل این مشکل باشیم.

مردم از وضعیت تنظیف شهری ناراضی هستند

جهانگیر قاسم زاده، عضو شورای شهرداری میاندوآب نیز در این جلسه گفت: مشکل کارگران دغدغه تک تک اعضای شورای شهر است و از پیگیری شهرداری برای حل مشکل این عزیزان تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه از واحد حقوقی شهرداری گلایه داریم چرا که شهرداری در چند مورد محکوم شده است ، افزود: ۴-۵ سال گذشته، خیابان کوی جهادگران با هزاران مکافات آسفالت شد ولی تانکر و نفت کش های شرکت نفت سبب تخریب این آسفالت شده است  که باید از شرکت نفت پیگیری شود.

این عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه خیابان ۱۸ متری در کوی شهید باکری قرار بود آزادسازی شود ولی قدمی برنداشته شده است، اظهار کرد: باید خیابان بیمارستان عباسی نیز مانند بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) آسفالت شود چرا که مردم نیز از وضعیت آسفالت این خیابان گلایه مند هستند.

قاسم زاده هم چنین با تاکید بر اینکه مصوبات شورا وقتی به تایید هیئت تطبیق م‌ی رسد لازم الاجرا بوده و باید اجرا شود، تصریح کرد: هدف ما تعامل است و ما نماینده مردم هستیم نه شهرداری و نیز می خواهیم مشکلات مردم را حل کنیم و مردم نیز از ما به عنوان نماینده خود مطالبه می نمایند و ما ملزم به پیگیری هستیم و اگر مصوبات شورا اجرا نمی شود دلیل آن عدم پیگیری بوده است

این عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه مردم از وضعیت تنظیف شهری ناراضی هستند، افزود: نیروهای شهرداری باید ساماندهی شوند برخی  حقوق از شهرداری می گیرند و برای سایر جاها کار می ‌کنند.

وی هم چنین در نامه ای به شرح زیر خواستار دعوت از گزینه مدنظر وی برای تصدی مسئولیت شهرداری میاندوآب شد: “یکی از مطالبات های جدی شهروندان ارجمند انتخاب شهردار است  و این حق قانونی آنها و یکی از اصلی ترین وظایف شورای شهر است و نیک می‌دانید که میاندو آب نیازمند تحول است و همه باید پاسخگوی مطالبات شهروندان باشیم،لذا ضمن احترام به همه کاندیداهای شهرداری میاندوآب، محضر دوستان عارض هستم که گزینه باسواد دکتری شهرسازی،  سابقه سال‌ها شهرداری در یکی از کلان شهرها، هم صدا، متحد و یکدل باشند، می توان از وجود این نخبه علمی برای دعوت به همکاری بهره‌مند شد.”

وضعیت کارگران شهرداری هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود

روبین کلانتری، عضو شورای شهر میاندوآب نیز گفت: از کادر درمان و سلامت نهایت تقدیر و تشکر را داریم، در این شرایط سخت کرونایی مجاهدت های این عزیزان واقعا ستودنی و غیرقابل وصف است.

این عضو شورای شهر میاندوآب افزود: ما خادم مردم هستیم و باید برای پیگیری مطالباتشان تلاش کنیم و موانع را به ما اطلاع دهید تا برای رفع آنها تلاش کنیم

وی اظهار کرد: درخواست دارم تا مدت زمانی برای صحبت هر یک از اعضای شورا تعیین شود تا از زمان بتوانیم به‌نحو مطلوب استفاده کنیم و سوال و جواب نیز در جلسه فوق العاده‌ای مطرح شود تا بهتر نتیجه بگیریم.

کلانتری با بیان اینکه در مورد موضوع پارک قره ورن باید اقدامات لازم انجام و بررسی انجام گیرد و هر جا لازم شد ما ورود پیدا می کنیم، تصریح کرد:از شهرداری مجددا درخواست دارم تا صورت وضعیت مالی را ارسال کند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

این عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به انتقاد امام جمعه از وضعیت کارگران شهرداری، اظهار کرد: موضوعی که امام جمعه محترم مطرح کردند،واقعا به معضلی تبدیل شده است و باید وضعیت این افراد سریعا مشخص شود و پیگیری های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در تنظیم قرارداد است که متاسفانه برخی مواقع بر مبنای دوستی ها و احساسات تنظیم شده و سبب مشکلاتی در آینده می شود، افزود: اگر من فلانی را به شهرداری آورده ام، آن فرد چه گناهی کرده است که با هزاران امید وآرزو آمده و اکنون باید به این وضعیت دچار شود، هر کدام از ما اگر یک ماه حقوق نگیریم نمی توانیم از عهده هزینه ها برآییم

کلانتری هم چنین با اشاره به اینکه فردی که به سیستم خیانت می کند و اسرار شهرداری را به بیرون از شهرداری انتقال می دهد باید شناسایی و با آنها برخورد شود، تصریح کرد: متاسفانه مثلا نامه ای قبل از اینکه به دست شهرداری برسد در بیرون از شهرداری دست به دست می شود و این به منزله خیانت و تخریب و توهین به یک نهاد است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.