تولیدکنندگان فرش در میاندوآب حمایت می‌شوند
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
شناسه : 312417
2
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: تقویت و حمایت از چرخه فعالیت قالیبافی و فعالان حوزه فرش و قالیبافی در اولویت این مجموعه قرار دارد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، جلسه بررسی مسائل و مشکلات قالیبافان میاندوآب، امروز با حضور رؤسای ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتحادیه صنفی، مدیران عامل کارگاه‌های غیرمتمرکز، شرکت‌های تعاونی فرش دستبافت و جمعی از تولیدکنندگان و فعّالین این عرصه در اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب برگزار شد .

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در صنعت فرش و قالیبافی، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر در میاندوآب در حوزه فرش و قالیبافی فعالیت دارند.

رضا بهروزی با بیان اینکه فعالان صنعت فرش و قالیبافی نیازمند حمایت‌های جدی دولت و مسئولان امر هستند، افزود: سالانه یک هزار مترمربع انواع قالی و فرش دستبافت توسط فعالان این حوزه در میاندوآب تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرش‌بافی هنری بی‌بدیل در دنیا بوده و ارزش این هنر به حدی است که یکی از صنایع مهم و ارزآور به شمار می‌رود، گفت: ارزش فرش‌های تولیدی با هزاران بشکه نفت خام برابری کرده و در تحقق شعار ما می‌توانیم و اقتصاد منهای نفت نقش اساسی را ایفا می‌کند.

بهروزی هم چنین با بیان اینکه در حال حاضر هشت شرکت‌تعاونی، ۱۲ کارگاه غیرمتمرکز قالیبافی و یک اتحادیه صنفی در میاندوآب فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در حوزه فرش و قالیبافی یک هزار و ۲۰۰ نفر دارای بیمه دولتی فرش‌بافی بوده و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با تأکید بر اینکه باید رسیدگی به مشکلات و مسائل این حوزه موردتوجه مسئولان امر باشد، اظهار کرد: برخی از فعالان این بخش به دلایل مختلف از ادامه اشتغال در این حوزه منصرف شده‌اند که لازم است ضمن رسیدگی به این موضوع، موانع اشتغال این حوزه نیز برطرف شود.

وی گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب نیز تلاش کرده در حیطه وظایف خود با امید آفرینی و پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی و سایر منابع موجود چرخه فعالیت قالیبافی را در میاندوآب تقویت کرده تا شاهد تحول و رونق در بازار باشیم.

بهروزی هم چنین با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان فرش نیز باید به سلیقه مشتری و مصرف‌کننده در این زمینه توجه داشته باشند، افزود: از تولیدکنندگان درخواست داریم به ظرفیت بازار و طبع و ذائقه مصرف‌کننده در بازارهای هدف توجه جدی داشته باشند که این موضوع در بازاریابی کالا بسیار تأثیرگذار است.

در این جلسه تعدادی از قالیبافان و تولیدکنندگان فرش با ارائه گزارشی، مشکلات و مطالبات خود مطرح کرده و خواستار توجه جدی مسئولان شدند .

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.