از تجربیات تاریخی برای مقابله با تحریم ها استفاده کنیم/ مسئولان، تاریخ بخوانند/ از این برهه تاریخی به سلامت عبور می کنیم/ متاسفانه وضعیت ازدواج در جامعه خوب نیست
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
شناسه : 275766
1

امام جمعه میاندوآب گفت: کسانی که دارای مسئولیت بوده و دارای تریبون هستند، تاریخ را مرور کرده و به تجربیات تاریخی آگاه باشند چون بسیاری از موضوعات در تاریخ تجربه شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به موضوع تحریم ها، اظهار کرد: تحریم ها و محاصره اقتصادی موضوعی است که در طول تاریخ همواره وجود داشته است و نمونه آن را می توان در تاریخ اسلام به خوبی مشاهده کرد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه بهترین راه تصمیم گیری یک حکومت در مقابل تحریم ها و محاصره تجریه تاریخی است، افزود: پیشنهاد می کنم کسانی که دارای مسئولیت بوده و دارای تریبون هستند، تاریخ را مرور کرده و به تجربیات تاریخی آگاه باشند چون بسیاری از موضوعات در تاریخ تجربه شده است و می توانند بهترین راه تصمیم گیری را به ما نشان دهند.

وی با اشاره به سابقه تحریم در دوران پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: محاصره و تحریم اقتصادی و سیاسی پیامبر گرامی(ص) توسط قریش و پناه بردن پیامبر گرامی(ص) به شعب ابیطالب(ع) یک نمونه تاریخی و آموزنده  است.

حسن زاده با بیان اینکه شعب ابیطالب یک تجربه تاریخی مهم است، تصریح کرد: دور زدن تحریم ها و امداد غیبی دو موضوعی بود که در این شرایط  به وقوع پیوست و قطعا امروز نیز می توان از این روشها استفاده کرد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امکان دور زدن تحریم ها در هر زمانی وجود دارد، اظهار کرد: امروز نیز باید تحریم ها را دور زد نه اینکه متوسل به مذاکره برای کاستن از تحریم ها شد، چرا که مذاکره فایده ای ندارد.

وی افزود: ترامپ و دار و دسته اش امروز ابوسفیان های روزگار هستند و قطعا اگر آن زمان مذاکره جواب می داد؛ پیامبرگرامی اسلام(ص) مذاکره می کردند نه اینکه تحریم های اقتصادی و سیاسی قریش را دور بزنند.

حسن زاده با اشاره به امداد غیبی در آن زمان، گفت: اگر در آن زمان امداد غیبی به وقوع پیوست و پیمان نامه قریش به اذن خدا توسط موریانه ها خورده شد، امروز نیز همان امدادهای غیبی هستند و ما نمونه آن را در حادثه طبس، هشت سال دفاع مقدس و نابودی داعش دیده ایم.

امام جمعه میاندوآب به محاصره نظامی و جنگ احزاب و خندق در دوران پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان دیگر نمونه تاریخی تحریم ها اشاره کرد و افزود: در آن زمان نیز تمام سران کفر و منافقین داخلی و خارجی در مقابل پیامبر گرامی اسلام(ص) و مسلمانان لشکرکشی کرده بودند ولی نتیجه مقاومت و تدابیر اتخاذ شده مانند ساخت منجیق، پیروزی شد.

وی تصریح کرد: امروز نیز ما در دوران تحریم، موشک با بردهای مختلف ساخته ایم و این استراتژی همان استراتژی دوران پیامبرگرامی اسلام(ص) است.

حسن زاده با بیان اینکه مردم این را یقین بدانند که بحول قوه الهی و با اتحاد دولت و ملت و تحت رهبری مقام عظمای ولایت، از این برهه نیز عبور خواهیم کرد، افزود: مردم یقین بدانند که در مدت کمی با خائنانی که نفوذ کرده و این انسان های زالو صفت و دشمن شادکن در بحث ارز و دلار برخورد خواهد شد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه این انقلاب در طول 40 سال گذشته به خون شهدا آبیاری شده است، اظهار کرد: مسئولان و دولت و ملت دست به دست هم داده و قطعا از این برهه تاریخی به سلامت عبور خواهیم کرد و روسیاهی به زغال خواهد ماند.

وی با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک، گفت: صنایع اگر در جامعه رونق بگیرد، سبب رونق اقتصادی می شود و مسئولان باید به صنایع کوچک توجه داشته باشند.

امام جمعه میاندوآب به روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اشاره کرد و افزود: جامعه بدون مشارکت اجتماعی رونق نمی یابد و وجود تشکل ها نیز سبب پیشرفت جامعه می شود.

حسن زاده با تاکید بر امر ازدواج، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت ازدواج در جامعه خوب نبوده و بحرانی است که لازم است خانواده ها به آن توجه داشته و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه ازدواج آسان در جامعه رواج یابد، افزود: در امر ازدواج برای پیشگیری از مشکلات بعدی، خانواده ها به مواردی مانند هم کفو بودن و همتراز بودن در زمینه فرهنگی، اعتقادی، سوادعلمی، اقتصادی، مذهبی و علاقه توجه داشته باشند که دو خانواده در این زمینه ها هم کفو و همتراز باشند تا از مسائل بعدی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.