ارتقا سرعت و کیفیت ارتباطات در دستور کار قرار دارد/چهار قطب مرکز داده در کشور ایجاد می شود
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۴
شناسه : 303943
3
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور: معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور گفت: در جهت دسترسی آسان مردم به محتوا و نیازمندی ها در حوزه فضای مجازی، محلی سازی داده ها را به عنوان پروژه قطب مراکز داده آغاز کرده ایم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امیر محمدزاده لاجوری در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به ایجاد قطب مراکز داده در سراسر کشور، اظهار کرد: ارتقا و بهبود سرعت و کیفیت ارتباطات در کشور  به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور افزود: در این راستا و در نقاط مختلف کشور در جهت دسترسی مردم به محتوا و اینکه درخواست ها به سمت تهران ارسال نشود و مثلا مردم شمال غرب کشور بتوانند محتوا و نیازمندی های خود در فضای مجازی را در همان منطقه شمال غرب دریافت کنند، محلی سازی داده ها را به عنوان پروژه قطب مراکز داده آغاز کرده ایم.

وی گفت: در این زمینه چهار نقطه در سراسر کشور به عنوان قطب مراکز داده انتخاب می شود که سه نقطه در مرکز پیام البرز، مشهد و شیراز مشخص شده و نقطه چهارم نیز در شمال غرب کشور در حال جانمایی است.

محمدزاده لاجوری با اشاره به بررسی پتانسیل های شهرستان میاندوآب برای انتخاب به عنوان نقطه چهارم قطب مرکز داده در شمال غرب کشور، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم جانمایی را هرچه سریعتر نهایی کرده و وارد فاز کلنگ زنی و اجرا شده و تا دو سال آینده شاهد بهره برداری از قطب مرکز داده شمال غرب کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور اظهار کرد: در این راستا پارامترهای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به ارزیابی هایی که داشتیم، عزم مسئولان شهرستان نیز در این راستا جزم بوده و ان شالله در جلسه جمع بندی نهایی به نتیجه رسیده و هرچه سریعتر اقدامات شروع شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.