اربعین، تجلیگاه «حب الحسین یجمعنا» است/دشمنان از تاثیرات اربعین در هراس هستند
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
شناسه : 302390
4
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اربعین تنها یک زیارت نیست، اظهار کرد: اربعین یک نماد و تجلی گاه امت اسلامی و نماد «حب الحسین یجمعنا» است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به آغاز پیاده روی اربعین،گفت: برای هیچ یک از امامان و پیامبران در تاریخ، اربعینی وجود ندارد و تنها برای امام حسین (ع) مراسم روز اربعین برگزار می شود.

امام جمعه میاندوآب افزود: اربعین برای ایجاد مرکز ثقل در حکومت اسلامی، تبلور یافته است.

وی با بیان اینکه اربعین نماد وحدت و انسجام است، گفت: اربعین نماد اتحاد و همدلی زیر سایه محور ولایت و امامت است.

حسن زاده با اشاره به اینکه دشمنان از اربعین در هراس هستند، تصریح کرد: دشمنان می ترسند که اربعین به محور اتحاد مسلمانان جهان تبدیل شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اربعین تنها یک زیارت نیست، اظهار کرد: اربعین یک نماد و تجلی گاه امت اسلامی و نماد «حب الحسین یجمعنا» است.

وی در ادامه از اربعین به عنوان نماد مقاومت نام برد و گفت: حرکت اربعین محور مقاومت بوده و تمام مسلمانان را به سمت محور مقاومت در مقابل استکبار جهانی سوق می دهد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ دین ‌و مذهبی، چنین حرکتی وجود ندارد، افزود: اربعین جلوه گاه اسلام سیاسی و اسلام ناب محمدی (ص) است.

حسن زاده تصریح کرد: در همه جا ایثار، عشق، معنویت و اتحاد نمود دارد و نماد عظمتی برای وحدت مسلمانان حول محور ولایت است.

وی هم چنین با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی دلداده و رهرو ولایت هستند ، گفت: مردم ایران همواره در سالیان متمادی در مقابل استکبار ایستادگی و مقاومت کرده اند.

حسن زاده بر لزوم برپایی مجالس روضه اشاره کرد و افزود: مجالس روضه، مجلس انسان سازی و نیروسازی برای انقلاب اسلامی و آینده انقلاب است لذا مجالس روضه خانگی را باید تقویت و ترویج کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.