اخذ ۱۵ درصد عوارض معادن برای تعمیر و نگهداری جاده‌ها عملیاتی شود
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
شناسه : 310522
2
نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی: نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی گفت: از استانداری درخواست داریم تمهیداتی اندیشیده شود تا اخذ ۱۵ درصد عوارض معادن به‌عنوان تعمیر و نگهداری جاده‌ها در این منطقه عملیاتی شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی عیسی زاده در جلسه کمیته برنامه ریزی باروق با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: باروق، محروم ترین منطقه در استان است که این محرومیت سبب کوچ صدها هزار نفر از این منطقه شده است.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه‌به محرومیت منطقه از مسئولان استانی در کمیته برنامه‌ریزی استان درخواست مساعدت و توجه جدی و اخذ اعتبار بیشتر برای پروژه‌های عمرانی منطقه داریم.

وی با اشاره به پیگیری‌های و اقدامات انجام‌گرفته در مورد جاده میاندوآب – سرچم، گفت: در حوزه باروق نیز محور سرچم، مسیرگشایی شهری باروق، تأمین آب شرب و کشاورزی، توسعه آبیاری تحت‌فشار و احداث مدرسه شبانه‌روزی، مسجد، خانه بهداشت و سالن ورزشی و غیره در روستاهای باروق موضوعاتی هستند که از مسئولان استانی درخواست توجه را داریم.

عیسی زاده گفت: از استانداری نیز درخواست داریم تمهیداتی اندیشیده شود تا اخذ ۱۵ درصد عوارض معادن به‌عنوان تعمیر و نگهداری جاده‌ها در این منطقه عملیاتی شود.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی به طرح‌های حوزه منابع طبیعی نیز اشاره و تصریح کرد: هفت طرح آبخیزداری و دو طرح افزایش ارتفاع تاج بندهای موجود جزو طرح‌های امسال در باروق در حوزه منابع طبیعی هستند.

وی در ادامه به استقرار ادارات در شهرستان‌های جدیدالتأسیس اشاره کرد و افزود: تا زمانی که اداره‌ای در باروق و چهاربرج استقرار پیدا نکرده، مسئولان میاندوآب، مسئولان هر سه شهرستان محسوب شده و موظف به ارائه خدمات هستند.

عیسی زاده در پایان تصریح کرد: ایجاد راهدارخانه در جاده سرچم باتوجه‌به شرایط اقلیمی منطقه، نیاز جدی است و امیدوارم که این موضوع برای سال آینده حتماً در برنامه قرار گیرد.

افزایش اعتبارات استانی باروق از سال ۱۴۰۰

فرماندار باروق نیز در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: بیشترین اعتبار مصوب شده در سال ۹۹ مبلغ ۹۰ میلیارد ریال بوده که تخصیص آن نیز ناچیز بوده است.

صالح حسینی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته از استانداری و نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی، امسال این رقم به مبلغ ۷۱۰ میلیارد ریال از منابع استان رسیده که بیشتر ادارات جدیدالتأسیس در باروق آن را جذب کرده‌اند.

در این جلسه که در محل فرمانداری باروق برگزار شد، نجاری دبیر کمیته برنامه‌ریزی استان و مسئولان ادارات حضور داشتند و در مورد محور و موضوعات جلسه نکته نظرات خود را ارائه دادند.

باروق و چهاربرج در مردادماه سال ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه هیئت وزیران دولت، از بخش به شهرستان ارتقا یافتند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.