اخذ سند مالکیت ۳۰۰ موقوفه در میاندوآب/ ۸۹۰ موقوفه انتفاعی و منفعتی در میاندوآب وجود دارد
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۰۹
شناسه : 296795
6
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب گفت: برای 300 موقوفه در میاندوآب سند مالکیت اخذ شده است که در این راستا میاندوآب در شش ماهه نخست امسال و سال گذشته در این زمینه رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسین منفردی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب اظهار کرد: در شهرستان میاندوآب با احتساب ۴۹۰ مسجد که جزء موقوفات انتفاعی هستند، در مجموع ۸۹۰ موقوفه اعم از انتفاعی و منفعتی وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب با اشاره به اینکه در شهرستان میاندوآب در سامانه جامع موقوفات و بقاع و متبرکه ۴۴۵ مسجد و ۱۱ امامزاده و زیارتگاه ثبت شده است، افزود: نظرگاه حضرت عباس(ع) در خیابان مدرس و امامزاده تاج الدین علی (ع) در چهاربرج به عنوان دو زیارتگاه و نظرگاه شاخص در این مورد به شمار می روند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مساجد شهرستان نیاز به بازسازی دارند، گفت: هم اکنون ۱۰ مسجد در میاندوآب با ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت در حال بازسازی و احداث هستند و تا پایان سال هشت مورد از آنها به اتمام می رسد.

منفردی با اشاره به اینکه ۱۷۰ نفر هئیت امنا در مساجد میاندوآب سازماندهی شده اند، افزود: ۴۴۰ نفر نیز به عنوان خادم در مساجد میاندوآب فعالیت دارند و مورد حمایت قرار می گیرند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب تولیت قبرستان های موقوفه با اوقاف است، تصریح کرد: در داخل شهر، قبرستان هایی وجود داشت ولی هم اکنون این پلاک ها در دست اشخاص است.

منفردی با اشاره به اینکه برای ۳۰۰ موقوفه سند مالکیت اخذ شده است، اظهار کرد: شهرستان میاندوآب در شش ماهه نخست امسال و سال گذشته در این زمینه رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است.

وی به موفقیت قاریان میاندوآبی در مسابقات استانی اشاره کرد و افزود: ۱۳ نفر از میاندوآب در مسابقات استانی قرآن کریم شرکت کننده داشتیم که ۲ نفر از آنها نیز به مسابقات کشوری راه یافته اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب هم چنین با اشاره به ثبت یک مورد وقف جدید در این شهرستان طی امسال، گفت: این وقف به ارزش یک میلیارد تومان و با نیت دانش آموزان بی بضاعت است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.