اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی میاندوآب
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
شناسه : 312966
2
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی خبر داد: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال کتابخانه مرکزی علامه دهخدا در میاندوآب به‌زودی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، خدیجه معصومی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی میاندوآب که امروز با حضور فرماندار ویژه و جمعی از خیرین در محل فرمانداری میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرا در شهرستان میاندوآب، پروژه کتابخانه علامه دهخدا است که در سال‌های گذشته شروع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به میاندوآب در حوزه کتابخانه‌ها، افزود: تکمیل کتابخانه علامه دهخدا در میاندوآب و احداث کتابخانه ۵۰۰ مترمربعی در مناطق کم‌برخوردار از مصوبات سفر استاندار به میاندوآب بود.

وی گفت: با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال کتابخانه علامه دهخدا در میاندوآب به‌زودی توسط اداره کل راه و شهرسازی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معصومی با تقدیر از نقش خیرین کتابخانه ساز در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، تصریح کرد: یکی از خیرین بزرگوار به نام آقای زمان زاده، رئیس سابق فرهنگ و ارشاد میاندوآب در اقدامی شایسته و در خور تحسین، شش هزار مترمربع زمین در کوی وکیل کندی میاندوآب برای احداث مدرسه، کتابخانه و درمانگاه اهدا کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اظهار کرد: مقدمات کار برای احداث کتابخانه عمومی در هزار مترمربع از این زمین اهدایی در کوی وکیل کندی انجام شده است.

وی گفت: هم چنین ۵۰۰ مترمربع زمین نیز توسط خیر بزرگوار و نیک‌اندیش میاندوآبی آقای محمدنژاد برای احداث یک کتابخانه عمومی در روستای للکلو اهدا شده است.

معصومی افزود: نخستین کتابخانه خیرساز در میاندوآب نیز در روستای حاج حسن به‌زودی احداث می‌شود که این اقدامات نشانگر فرهنگ غنی ایرانی‌اسلامی مردم این شهرستان دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ، از اصلی‌ترین شاخصه‌های انسان است، اظهار کرد: باید در راستای تقویت فرهنگ اقدامات لازم انجام گیرد.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه توسعه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه فرهنگ است، گفت: کتاب به‌عنوان نماینده تمام چیزهایی که انسان را از لحاظ فرهنگ غنی می‌سازد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه کتاب در زندگی انسان‌ها، افزود: کتاب اگر از زندگی حذف شود انسانیت دست‌نیافتنی خواهد بود.

رضایی با تقدیر از خیرین در انجام امورات عام‌المنفعه در میاندوآب در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: قدردان خیرین بزرگوار در شهرستان بوده و معتقدیم که اقدام به ساخت کتابخانه و مدرسه باعث تحقق رشد و تعالی انسانی می‌شود که بدون توجه به این موضوع، رایحه خوش توسعه و ترقی را استشمام نخواهیم کرد.

انتهای خبر/

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.