اختصاص ۳۰ هزار هکتار از اراضی میاندوآب به کشت گندم
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۸:۲۶
شناسه : 298162
5
معاون رئیس سازمان و مدير جهادكشاورزي مياندوآب خبر داد؛ معاون رئیس سازمان و مدير جهادكشاورزي مياندوآب گفت: گندم با ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان را به خود اختصاص داده است.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به پتانسیل ها و اقدامات جهاد کشاورزی میاندوآب، گفت: میاندوآب یکی از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری در آذربایجان غربی بوده و بیش از ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان فعالیت دارند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی میاندوآب افزود:۵۰ درصد جمعیت شهرستان بطور مستقیم و ۷۰ درصد بصورت غیر مستقیم در بخش کشاورزی فعالیت می کنند و اشتغال و گردش مالی شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

وی گفت: حتی فعالیت کارخانجات و صنایع شهرستان که بزرگترین آن کارخانه قند است نیز وابسته به بخش کشاورزی بوده و مواد اولیه مورد نیاز این صنایع در بخش کشاورزی تولید می شود و این امر نشانگر اهمیت و جایگاه والای بخش کشاورزی در اقتصاد شهرستان است.

دیانتی تصریح کرد: علی رغم همه مشکلات و کاهش نزولات جوی و خشکسالی، با تلاش شبانه روزی کشاورزان و جهادگران جهادکشاورزی سال زراعی گذشته حدود یک میلیون و ۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت محصولات زراعی افزایش داشته است، اظهار کرد: گندم با ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان را به خود اختصاص داده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی میاندوآب افزود: از این مقدار ۱۶هزار و ۶۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم دیم است و این در حالی است که سال گذشته ۲۵هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی، زیر کشت محصول گندم بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.