احداث ۶ هکتار باغ پسته در میاندوآب/ توسعه کشت محصولات کم آب بر از اولویت های جهاد کشاورزی است
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
شناسه : 301041
3
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در سال های اخیر ۶ هکتار باغ پسته در میاندوآب احداث شده است که امسال ۲/۲ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: با توجه تغییرات اقلیمی منطقه، کاهش نزولات جوی در سالهای اخیر، محدودیت در منابع آبی و نتایج مطلوب ارزیابی کشت و احداث باغات پسته بصورت پایلوت در شهرستان میاندوآب، تغییر الگوی کشت و توسعه کشت محصولات کم آب بر با درآمدزایی بالا نظیر پسته یکی از برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: پسته یک محصول اقتصادی است که تحمل زیادی به شوری دارد و سازگار با شرایط کم آبی و مقاوم به خشکی است و در خاکهایی با حاصلخیزی کم نیز قابلیت کشت و تولید دارد.

وی گفت: توسعه و ترویج تولید خشکبار بویژه بادام و پسته، می تواند در کاهش مصرف آب، پایداری تولید، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان مفید واقع شود.

دیانتی تصریح کرد: در سال های اخیر ۶ هکتار باغ پسته در شهرستان میاندوآب احداث شده است که امسال ۲/۲ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده و پیش بینی می شود حدود ۲ تن پسته تر از باغات پسته این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: توسعه احداث باغات پسته در شهرستان میاندوآب برای ۱۲ نفر بطور مستقیم و ۲۴ نفر بصورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم کرده است.

وی افزود: رقم اکبری و احمد آقایی به دلیل سازگاری و دیر گل بودن، مناسب جهت کشت در منطقه میاندوآب است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.