احداث ساختمان محیط بانی در تالاب نوروزلو میاندوآب ضروری است
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
شناسه : 296134
9
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به منظور حفظ و حراست از تالاب نوروز لو ضروری است سریعا در این مکان پاسگاه  محیط بانی احداث شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به منظور بررسی مشکلات تالاب نوروزلو میاندوآب، از این تالاب بازدید و در نشستی مسائل و مشکلات این تالاب را بررسی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اهمیت تالاب نوروزلوی شهرستان میاندوآب و اهمیت زیستی منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، گفت: حفاظت ویژه از این عرصه طبیعی ارزشمند و همچنین مورد توجه قرار دادن  مشکلات و چالش های مدیریتی منطقه و آخرین وضعیت تالاب ضروری است.

مهران نظری افزود: به منظور حفظ و حراست از تالاب نوروز لو ضروری است سریعا در این مکان پاسگاه  محیط بانی احداث شود و به همین دلیل معاونین و مسئولین ذیربط باید اقدامات لازم را به منظور مکان سنجی و اخذ مجوز های ساخت ساختمان محیط بانی انجام دهند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب نیز در این نشست به چالش ها و تعارضات زیست محیطی تالاب نوروزلو اشاره کرد و گفت: تخریب، تصرف ها، صید و شکار بی رویه، آتش سوزی عمدی و سهوی ازجمله مسائل و مشکلات موجود در این زمینه است.

علیرضا بقالی افزود: منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با مساحت یک هزار و ۱۵۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است.

وی اظهار کرد: در این تالاب گونه های متنوع جانوری از پستانداران و پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی، همچنین گونه های مختلف گیاهی بوته ای، مرتعی، درختی، نی و جگن در این تالاب وجود دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.