اجرای 37 کیلومتر فیبر نوری در باروق
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
شناسه : 315295
2
فرماندار باروق خبر داد: فرماندار باروق گفت: پروژه فیبر نوری در بخش نختالو این شهرستان در دو فاز به طول ۳۷ کیلومتر اجرا می‌شود.
پ
پ

صالح حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به بازدید از اجرای پروژه فیبر نوری در بخش نختالو، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم، اقدامات لازم برای محرومیت‌زدایی از منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار باروق افزود: در این راستا در بخش نختالو که مردم از نظر دسترسی به اینترنت و تلفن با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودند، اجرای عملیات پروژه فیبر نوری در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پروژه فیبر نوری در دو فاز اجرا می‌شود، گفت: فاز اول این پروژه از روستای سوغانچی تا نختالو با انشعابات روستاهای آغبلاغ و قمشلو به طول ۱۷ کیلومتر اجرا می‌شود.

حسینی تصریح کرد: فاز دوم این پروژه نیز از شهر باروق تا روستای تک آغاج و با انشعابات روستاهای شورجه حمیدیه و نادر گلی به طول ۲۰ کیلومتر اجرایی می‌شود.

فرماندار باروق با بیان اینکه این دو پروژه با اعتبار پیش‌بینی‌شده ۸۰ میلیاردریالی در حال اجرا هستند، اظهار کرد: با اجرای عملیات فیبر نوری مشکلات ارتباط تلفنی و اینترنت در این بخش رفع می‌شود.

وی با تقدیر و تشکر از مجریان این پروژه از جمله مخابرات میاندوآب، گفت: با فراهم نمودن زیرساخت‌های مخابراتی و اجرای پروژه فیبر نوری امکان استفاده و دسترسی اهالی منطقه به‌ویژه کشاورزان، سرمایه‌گذاران، گردشگران، صاحبان کسب‌وکارها و مشاغل خانگی اینترنتی به اینترنت پرسرعت و فناوری‌های نوین مرتبط با آن ایجاد می‌شود.

پیشرفته‌ترین فناوری اینترنت ثابت، اینترنت بر پایه فیبر نوری است. این فناوری یک اتصال پهن‌باند است که سرعت آن می‌تواند تا ۹۴۰ مگابیت بر ثانیه برسد. در این روش ارتباطی، داده‌ها با استفاده از نور ارسال می‌شوند و سرعت بارگیری به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. علاوه بر این، فیبر نوری کمتر در معرض تداخل قرار می‌گیرد؛ بنابراین آنها را بسیار قابل‌اعتماد می‌کند. به‌عنوان‌مثال، آب‌وهوای نامناسب، تداخل الکترومغناطیسی و تداخل فرکانس رادیویی همگی بر اتصالات سنتی کابل مسی تأثیر می‌گذارد؛ اما این تداخلات بر اتصالات فیبر نوری تأثیری ندارند.

از دیگر مزایای استفاده از فیبر نوری برای اینترنت ثابت می‌توان به پایین‌بودن میزان تأخیر در ارسال و دریافت اشاره کرد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.