اجرای مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در مناطق روستایی آذربایجان غربی/۳۴ معین اقتصادی شناسایی شدند
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۱
شناسه : 294519
6
رییس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در مناطق روستایی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد مردم نهاد شکل می گیرد، گفت:  ۳۴ معین برای اجرای مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی در آذربایجان غربی شناسایی شدند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، رییس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی امروز در جلسه توجیهی گام‌های اجرایی مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی برای معین های اقتصادی در جنوب استان، اظهار کرد: مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در مناطق روستایی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد مردم نهاد شکل می گیرد.

سیفعلی ضربی افزود: در این مدل همه نهادهای دخیل در توسعه حضور داشته و تا وقتی فعال اقتصادی در یک روستا درصدد اجرای طرحی باشد، نهادهای دیگر در راستای تسریع روند توسعه، نقش تسهیل گری را ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی ۳۴ معین اقتصادی در سطح استان شناسایی شده اند، گفت: در سال گذشته ۳۴ تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

رییس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۱۱ انجمن تخصصی متشکل از ۲۰ تا ۳۰ واحد تولیدی تشکیل شده و در هفت شهرستان نیز روستاها معرفی شده اند.

ضربی انتخاب روستاهای هدف را مهم ترین مقوله در این مدل عنوان کرد و گفت: تیمی در این زمینه به عنوان اعضای اصلی مثلث اقتصادی تشکیل یافته و بعد از شناسایی روستاها، تفاهم‌نامه ها امضا و در ادامه معرفی نماینده توسط معین های اقتصادی انجام می گیرد.

وی افزود:تسهیل در بازاریابی معین اقتصادی و حذف واسطه ها از مزایای اجرای این طرح است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای این طرح زمینه ساز رشد و توسعه روستاها را فراهم سازد، گفت: در اجرای مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی دولت می‌خواهد به نوعی فعالان اقتصادی موفق که در امر تولید به خلاق و نوآوری رسیدند از تجربه و خلاقیت آنان برای ترغیب مردم به توسعه کارآفرینی استفاده کند.

امیر شهسوار جلاوت با اشاره به در این طرح ۱۰۰ درصد کارها با هماهنگی معین اقتصادی پیش می‌رود، گفت: تامین مالی این پروژه ها  می‌تواند توسط معین اقتصادی، یا اعطای وام با استفاده از توان مالی معین اقتصادی یا از طریق صندوق کارآفرینی امید و یا صندوق های خرد روستایی اجرا شود.

شهسوار بیان کرد: ۱۴ خوشه صنعتی در این راستا در آذربایجان شناسایی شده که از این تعداد مراحل پیاده‌سازی چهار مورد شامل بسته‌بندی عسل، محصولات باغی، عرقیات گیاهی و خوشه سنگ در حال اجراست .

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.