اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در چهار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب
۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
شناسه : 297866
8
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد؛ مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال طرح کشاورزی حفاظتی تاکنون در چهار و 500 هکتار از اراضی زراعی و کشت مستقیم بدون عملیات خاکورزی  در ۵۲۱ هکتار از مزارع گندم در میاندوآب اجرا شده است.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبربا اشاره به اهمیت توسعه کشت های حفاظتی در راستای حفاظت از خاک، اظهار کرد: با توجه به اهمیت خاک و ضرورت بهره برداری پایدار و استفاده اصولی از آن، اجرای کشاورزی حفاظتی به عنوان یکی از اصول کشاورزی پایدار است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا امسال طرح کشاورزی حفاظتی تاکنون در چهار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و کشت مستقیم بدون عملیات خاکورزی  در ۵۲۱ هکتار از مزارع گندم در میاندوآب اجرا شده است.

وی گفت: حفظ رطوبت خاک و استفاده بهینه از منابع آب موجود، کاهش دفعات خاکورزی و تردد ماشین آلات کشاورزی در مزرعه، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش مدت زمان انجام عملیات کشاورزی و کاهش هزینه کارگری و تولید از مزایای اجرای این طرح ها است.

دیانتی با بیان اینکه امنیت غذایی از ارکان اصلی بقاء جوامع بشری است و تامین این امنیت در گرو حفاظت از منابع تولید بویژه آب و خاک است، تصریح کرد: استفاده از منابع تولید، بیش از توان اکولوژیکی منطقه، خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می سازد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه تخریب خاک یکی از تهدیدهای مهم برای امنیت غذایی است، افزود: باید ضمن تأمین نیازهای غذایی جامعه کنونی، با نگاه حفاظتی به منابع تولید، امانتدار خوبی در نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی برای نسل های آینده باشیم.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.