اجرای طرح سرشماری زمستانه پرندگان در زیستگاه های آبی میاندوآب
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
شناسه : 292820
4

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب از اجرای طرح سرشماری زمستانه پرندگان در زیستگاه های آبی این شهرستان خبر داد

پ
پ

علیرضا بقالی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، گفت:سرشماری پرندگان در زیستگاه های آبی و تالابی شهرستان،پهنه آبی سد نوروزلو،حاشیه رودخانه زرینه رود و زیستگاه های اصلی پرندگان در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو و سواحل جنوب شرقی پارک ملی دریاچه ارومیه انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب اظهار کرد: این سرشماری به شیوه پیمایشی و با به کار بردن ابزارهایی از جمله دوربین چشمی و تلسکوپ انجام شد.

وی با اشاره به وجود زیستگاه های متنوع آبی در این شهرستان، افزود: سایت های اصلی که از نظر سرشماری گونه های مهاجر پرندگان دارای اهمیت هستند، منطقه حفاظت شده نوروزلو و سواحل جنوب شرقی پارک ملی دریاچه ارومیه است.

بقالی با بیان اینکه تنوع گونه های پرندگان مهاجر در تالاب های میاندوآب وجود دارد، گفت: غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک و گونه های مانند اردک سرسبز، سر حنایی، خوتکا، تنچه و همچنین تعدادی از گونه های آبزی و کنار آبزی از مهمترین گونه های مهاجر زیستگاه های آبی منطقه به شمار می‌رود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب اظهار کرد: چنگر معمولی،انواع حواصیل،لک لک ،کاکایی،اگرت،باکلان،پرندگان شکاری از جمله عقاب ماهیگیر،طلایی و تالابی از جمله انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی حاشیه این تالاب به شمار رفته که در آمار مشاهدات ثبت شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.