اجرای طرح تحقیقاتی عملکرد گندم در میاندوآب
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 318865
1
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: طرح تحقیقاتی دستیابی به پتانسیل عملکرد در محصول گندم در این شهرستان در دست اجرا است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به اهمیت و جایگاه کشاورزی در شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری در منطقه به شمار می‌رود و دارای برندهای ملی و منطقه‌ای در تولید محصولاتی مانند نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه کشت غلات شامل گندم نیز در این شهرستان از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: گندم به‌عنوان یک محصول راهبُردی، عمده‌ترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب بوده و بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم رفته است.

وی گفت: باتوجه‌به اهمیت کشت گندم در میاندوآب، طرح تحقیقاتی دستیابی به پتانسیل عملکرد در محصول گندم در این شهرستان در دست اجرا است.

مقدم تصریح کرد: این طرح تحقیقاتی در مرکز جهاد کشاورزی مکریان شمالی و با مشارکت ۲۵ کشاورز پیرامونی این مرکز در مجموع به مساحت ۹۶ هکتار و یک کشاورز با مزرعه محوری به مساحت ۳ هکتار اجرا می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: این طرح کشت گندم روی پشته‌ها انجام‌گرفته و به‌منظور کاهش مصرف آب، مزرعه به نوار آبیاری تیپ مجهز شده است.

وی اظهار کرد: افزایش میزان تولید گندم در واحد سطح، کاهش خلأ عملکرد در مزارع گندم، شناسایی عوامل محدودکننده پتانسیل عملکرد گندم در منطقه و افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری‌های جدید و استفاده از فنّاوری‌ها و دانش روز از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مقدم با بیان اینکه میاندوآب با وجود منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان محسوب می‌شود، گفت: دشت میاندوآب دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت و ۲۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود، تصریح کرد: بخش عمده تولیدات شهرستان مربوط به محصولات زراعی است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.