آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در حال تصویب است/ دولت عزم جدی برای رسیدگی به وضعیت فرهنگیان دارد
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
شناسه : 300710
5
وزیر آموزش و پرورش: وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و مجلس و شورای نگهبان همدل با هم طرح رتبه بندی معلمان را تصویب کردند و آئین نامه آن نیز در حال تصویب است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، یوسف نوری در آیین افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان مرکز میاندوآب با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از چالش های وزارت است، اظهار کرد: برای جبران کمبود از تربیت معلم و تبدیل وضعیت نیروها استفاده کردیم ولی باز هم نیاز به نیرو داریم چون خروجی ما بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به دنبال توسعه منطقی دانشگاه فرهنگیان هستیم و میاندوآب نیز از نظر موقعیت جغرافیایی مناسب این موضوع است.

وی با تاکید بر مهارت پروری و با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت فضای آموزشی آذربایجان غربی، گفت: متاسفانه وضعیت سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی وضعیت مناسبی ندارد و لذا باید همه باید به آموزش و پرورش کمک کنیم.

نوری با بیان اینکه موضوع کرونا و بازگشایی مدارس دومین چالش آموزش و پرورش بود، تصریح کرد: در ابتدای موضوع بازگشایی مدارس، عده ای مخالفت می کردند ولی با استدلال ها منطقی موفق به اینکار شدیم.

وزیر آموزش و پرورش به رتبه بندی معلمان نیز اشاره و با بیان اینکه ما شعار ندادیم بلکه عمل کردیم؛ اظهار کرد: امروز کسانی هر روز از رتبه بندی معلمان حرف می زنند که این طرح در زمان آنها ۱۰ سال راکد مانده بود ولی اکنون دولت و مجلس و شورای نگهبان همدل با هم قانون را تصویب کردند و آئین نامه نیز در حال تصویب است.

وی گفت: آنها که امروز دلسوز شده اند، چرا رتبه بندی را تصویب نکردند و سرانه مدارس، تغذیه دانش آموزی و رفاهیات معلمان را قطع کرده بودند؟

نوری با بیان اینکه دولت عزم جدی برای رسیدگی به وضعیت فرهنگیان دارد، تصریح کرد: جامعه فرهنگی، جامعه فرهیخته ای است و همانطور که  در دوران دفاع مقدس خود را ثابت کرده بودند، در ایام کرونا نیز از فرهنگیان، اوج ایثار و از خودگذشتگی را شاهد بودیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم با بصیرت و هوشیاری در تمام صحنه ها حضور داشته اند، گفت: مردم میاندوآب، بالاترین نقش را در پیشانی آذربایجان ها داشته و  محور لشکر عاشورا در این مکان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه شهدا به ما درس دادند، گفت: شهید باکری عرصه جنگ سخت را به مدرسه تربیتی تبدیل کرد و دفاع مقدس تبدیل به یک مدرسه و مکتب انسان ساز شد.

نوری با اشاره به اینکه باید کاری کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم، افزود: رسالت ما معلمین در این برهه زمانی بسیار سخت است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.