آموزش مهم ترین موضوع در حوزه فرهنگ است/26 دستگاه و نهاد متولی امر فرهنگ هستند/ شرایط کاغذ مانند شرایط گوشت شده است
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
شناسه : 282672
3

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 26 دستگاه و نهاد در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند واعتباری که به حوزه فرهنگ و هنر داده می شود در بین این 26 دستگاه توزیع می شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی اصغر کاراندیش مروستی در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در میاندوآب در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین وظایف وزارت ارشاد رشد فضائل اخلاقی در جامعه بر اساس تقوا و ایمان است، اظهار کرد: یعنی باید به رسالت خود عمل تا فضائل اخلاق بر اساس ایمان و تقوا در جامعه رشد پیدا کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در برخی جاها مانند مثلا راهسازی، تنها یک دستگاه و مجموعه پاسخگو بوده و امکانات و سیاستگذاری توسط آنها انجام می گیرد ولی در حوزه فرهنگ دستگاه ها و مجموعه های مختلفی دخیل بوده و نقش دارند.

وی با بیان اینکه26 دستگاه و نهاد در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند، گفت: اعتباری که به حوزه فرهنگ و هنر داده می شود در بین این 26 دستگاه توزیع شده و 15 درصد از اعتبار فرهنگی به وزارت ارشاد داده می شود و 85 درصد در جاهای دیگر هزینه می شود.

کاراندیش تصریح کرد: اگر بگوییم ما متولی فرهنگ هستیم و باید 100 درصد پاسخگوی نیازها باشیم، اشتباه کردیم و فقط هم بحث اعتبار نیست و لذا نباید این توقع را در شما ایجاد کنیم که پاسخگوی مسائل فرهنگی هستیم نه شما باید این انتظار را داشته باشید.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ یعنی هم فرهنگ، هم هنر و هم رسانه، اظهار کرد: هر مجموعه و دستگاهی یک کاری در این زمینه انجام می دهد و مجموعه فعالیت اینها تبدیل به فعالیت فرهنگی منسجم در شهرستان می شود.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم آن چیزی که به ما مربوط می شود را به سمت شهرستان ها ببریم، افزود: در دولت یازدهم، اعتبار وزارتخانه ما دو برابر شد اما اعتباری که به استان ها فرستادیم شش برابر بود، هر چند که با این وجود هم به حداقل ها هنوز نرسیده ایم.

کاراندیش با اشاره به اینکه آموزش مهم ترین موضوع در حوزه فرهنگ است که از آن غافل هستیم، گفت: باید بتوانیم امکانات را به سمت استان ها بیاوریم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در بودجه 98 طرحی است که بر اساس آن 10 درصد از بهای بلیط کنسرت هایی که در کلانشهرها به غیر از مشهد و قم برگزار می شود، به حساب خزانه واریز شود تا برای فعالیت شهرستان های غیرمراکز استان هزینه شود که از زمان تصویب این قانون علیه بنده چقدر مصاحبه انجام شده و چقدر مافیای کنسرت دنبال لغو این قانون هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون نظام جامع رسانه به مجلس رفته و دنبال نظام جامع صنفی فرهنگ و هنر در وزارتخانه بوده و تعدد مجوز برای فعالیت های فرهنگی، هنری را هم کم کرده و برخی را نیز تبدیل به خدمت کرده ایم.

کار اندیش با اشاره اینکه هم اکنون 33 هزار نفر در بیمه هنرمندان و فعالان قرآنی در کشور بیمه شده تامین اجتماعی هستند، گفت: تلاش می کنیم این تعداد امسال به 35هزار نفر برسد و این در حالی است که تا پایان سال 96 تنها 18 هزار و 700 نفر بیمه شده تامین اجتماعی داشتیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع کاغذ نیز اشاره و با بیان اینکه شرایط کاغذ مانند شرایط گوشت شده است، اظهار کرد: سالانه 40 هزار تن کاغذ نیاز مطبوعات و 50 هزار تن نیاز کتاب و نشر است و این مشکلات مقطعی و دنبال حل هستم.

وی افزود: یارانه نیز در سطح کلان افزایش یافته و در سال 92 مبلغ یارانه کتاب و مطبوعات 150 میلیارد تومان بود که امسال به 280 میلیاردتومان رسیده است.

کاراندیش با تاکید بر تسهیل در کار اهالی اصحاب فرهنگ و هنر و تلاش برای جلوگیری از موازی کاری، تصریح کرد: بر موضوع آموزش و حمایت از اهالی فرهنگی و هنری تاکید ویژه داریم.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.