آموزش مهارت‌های حوزه پدافند غیرعامل ضروری است
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شناسه : 312653
4
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب: جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب گفت: آموزش پدافند غیرعامل در برهه کنونی یکی از ضروریاتی است که باید موردتوجه قرار گیرد.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، منوچهر مؤدبی در رزمایش پدافند غیرعامل در هنرستان استاد شهریار میاندوآب که امروز برگزار شد. در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، اظهار کرد: آموزش پدافند غیرعامل یکی از ضروریاتی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب افزود: یکی از اصولی که دانش‌آموزان باید در یادگیری آن اهتمام داشته باشند، اصول پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اینکه پدافند به دو بخش عامل و غیرعامل تقسیم می‌شود، گفت: امروز دشمنان علی‌رغم اینکه در اطراف ایران اسلامی پایگاه‌های مختلف احداث کرده‌اند؛ ولی قدرت دفاعی و نظامی ما هرگونه اقدام را از آنان سلب کرده است.

مؤدبی تصریح کرد: دشمن در حوزه پدافند غیرعامل دست به تهاجم می‌زند و تهاجم سایبری و فرهنگی را در برنامه‌های خود قرار داده است و لذا باید نسبت به این توطئه و برنامه دشمنان هوشیار باشیم.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با بیان اینکه حمله سایبری، شیمیایی، بیوتروریسم و غیره که دشمنان دست به آن می‌زنند از مقوله‌های تهاجم در این حوزه هستند، تصریح کرد: آموزش در مقابل تهاجمات دشمنان و پدافند غیرعامل که دشمن حضور فیزیکی ندارد یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با تأکید بر اینکه باید در مقابل نفوذ دشمنان هوشیار باشیم، اظهار کرد: باید تمام مقوله‌های پدافند غیرعامل به‌دقت رعایت شده و اقشار مختلف مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان با اصول اولیه پدافند غیرعامل آشنا شوند.

مؤدبی با بیان اینکه امروز پدافند غیرعامل و هوشیاری در حوزه فضای مجازی نیز یک امر ضروری است، گفت: باید در این حوزه نیز با ارتقا سواد رسانه‌ای و مجازی مراقب توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان باشیم.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با اشاره به اینکه دشمن از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به ابزاری برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کند، افزود: دشمن با بمباران اطلاعاتی به دنبال تأثیرگذاری بر افکار و اندیشه‌ها است؛ لذا باید بسیار هوشیار باشیم.

وی هم چنین به طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: مقاومت پیروز نهایی بوده و باطل و رژیم صهیونیستی نابودشدنی است.

مؤدبی با بیان این‌که شکست رژیم صهیونیستی غیرقابل‌ترمیم است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با بمباران و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه، شکست خود را جبران کند.

آموزش مهارت‌های حوزه پدافند غیرعامل ضروری است

معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه امروزه آموزش اصول پدافند غیرعامل بسیار ضروری است، اظهار کرد: توجه به آموزش و نهادینه‌کردن مفاهیم پدافند غیرعامل در راستای جلوگیری از حوادث در جامعه لازم و ضروری است.

رستم وکیلی با اشاره به اینکه فضای مجازی به بخش جداناپذیر در زندگی افراد تبدیل شده است، گفت: باید در این حوزه که خطراتی نیز دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، اصول پدافند غیرعامل را فراموش نکرده و آموزش‌های لازم به جامعه ارائه شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.