پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه میاندوآب با اشاره به اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خار چشم دشمنان و حافظ نظام و کشور و انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه سپاه سدی محکم در مقابل دشمنان است و همانطور که امام خمینی(ره) فرموده اند؛ اگر سپاه نبود، کشور نبود، افزود: امروز دشمن چون از اقتدار و قدرت سپاه می ترسد، در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای به سپاه می تازد.
امام جمعه میاندوآب با طرح این سوال که چرا هجمه دشمن روی سپاه است؟، گفت: در مثل است که سگ از هر جا بترسد، پارس می کند و امروز باید گفت که آمریکا که سگی بیش نیست چون از قدرت سپاه می ترسد، به سپاه می تازد و در فهرست تحریم ها لیست سرداران سپاه و فرماندهان نظامی را قرار می دهد.
حسن زاده سپاه را نهادی فرهنگی و نظامی معرفی و تصریح کرد: سپاه در هر عرصه ای که لازم باشد از انقلاب و اسلام و کشور دفاع می کند همانگونه که در طول چهار دهه عمر انقلاب اسلامی این را به وضوح نشان داده است.
وی با بیان اینکه سپاه، طومار گروه های تروریستی و تجزیه طلب را در زمان های مختلف هم پیچیده است، گفت: دشمنان و در راس آنها آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی در طول تاریخ به دنبال توطئه علیه ایران و تجزیه بودند و این سپاه بود که نقشه ها و توطئه های آنها را در کردستان، بلوچستان، خوزستان، ترکمن صحرا و… ناکام گذاشت.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس نیز حافظ انقلاب و کشور بود، تصریح کرد: سپاه، شهدای زیادی را مانند شهید همت ها، باکری و امروز نیز مدافعان حرم را در دفاع از انقلاب تقدیم انقلاب کرده است و اگر اکنون افتخار می کنیم که حتی یک وجب از خاک کشور در دوران دفاع مقدس به دست دشمنان نیفتاد، به خاطر رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام و سپاهیان جان برکف بود.
حسن زاده افزود: زمانی هم که امنیت هوایی کشور به خطر افتاد، حضرت امام خمینی(ره) این ماموریت را به سپاه دادند و امروز نیز سپاه حافظ کشور و انقلاب است و در عرصه های مختلف از انقلاب و کشور دفاع می کند.
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه برخی اظهارات سیاسیون که اهل فریب و نیرنگ هستند جای تعجب دارد، اظهار کرد: زمانی مطرح می کردند که حقوق ارتشیان را قطع کنید ولی مدتی بعد رنگ عوض کرده و می خواهند نیروها را در مقابل یکدیگر قرار دهند.
وی تصریح کرد: این افراد بدانند که نیروهای نظامی و انتظامی گوش به فرمان ولایت بوده و با هرکس و ناکسی پیمان نمی بندند.
حسن زاده در ادامه با بیان اینکه سپاه پاسداران، طومار داعش و داعشیان را درهم پیچید، گفت: داعش یک گروه یا گروهک تروریستی نبود بلکه یک لشکر منظم و دوره دیده و تجربه دیده در تمام زمینه ها و یک فتنه بزرگ در دنیا بود که طومار آن توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هم پیچیده شده و ما وظیفه داریم تا قدردان این نعمت و قدردان افسران، سرداران رشید سپاه هستیم که از ابتدای انقلاب در حوزه های مختلف جان فشانی می کنند، بوده و در تریبون ها انصاف را از دست ندهیم.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به فعالیت سپاه در عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی، اظهار کرد: سپاه در مقابله با جنگ اقتصادی وارد عرصه شده و در کنار آن در عرصه محرومیت زدایی و توسعه نیز با تمام توانوارد شده و پارس جنوبی ها نمونه ای از این موضوع هستند.
وی سپاه را بازوی اصلی ولایت و کشور معرفی کرد و افزود: امروز سپاه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در دورترین مناطق کشور، پیشرو بوده و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری تلاش می کند.
حسن زاده اظهار کرد: آمریکا که امروز به سوریه حمله موشکی می کند،؛ یقین بدانید اگر قدرت نظامی و اقتدار سپاه و نیروهای نظامی کشور نبود، لحظه ای درنگ نمی کرد.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به ماه شعبان و فرارسیدن این ماه مبارک، افزود: ماه شعبان، ماه رسول خدا(ص)، ماه صلوات، خیر کثیرو مقدمه ای برای ورود به ماه رمضان، ماه میهمانی خدا است.
وی در ادامه با بیان اینکه فریب و نیرنگ، اعتماد را در جامعه از بین می برد، گفت: اعتماد و صداقت دو اصل اساسی در جامعه است که غش، فریب، نیزنگ و دغل کاری و خیانت مخالف با این دو اصل است.
حسن زاده اظهار کرد: دنیا، دنیای فریب و نیرنگ است و انسان باید مراقب باشد تا فریب دیگران را که به روش های مختلف فریبکاری و نیرنگ می زنند را نخورد.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به اقسام فریب، تصریح کرد: فریب خود ، فریب در دین ، فریب وغش در مشورت، غش در معاملات و غش در سیاست از اقسام فریب هستند.
وی با بیان اینکه عده ای مانند منافقین، فریبکار هستند و به طور مثال ادای روزه داری در می آورند، خود را فریب می دهند، افزود: نوع دیگری از فریب، غش در معامله است که غش و فریب در معامله حرام است ولذا باید مراقب و هوشیار بود.
حسن زاده با اشاره به اینکه باید در مشورت ها، واقعیت را بیان کرد و از فریب و غش بپرهیزیم، گفت: باید از غش، مدح بی مورد و غلو و فریب به خاطر حب و بغض شخصی خودداری کرد.
امام جمعه میاندوآب به غش و فریب در سیاست اشاره و اظهار کرد: باید در این دنیا از اعتماد بی جا پرهیز کرد و مراقب فریبکاری ها بود.

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.