آمریکا حامی جنایت صهیونیست‌ها و بزرگ‌ترین دزد جهان است
۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
شناسه : 312544
4
 امام‌جمعه چهاربرج:  امام‌جمعه چهاربرج گفت: آمریکا نماد استکبار جهانی و بزرگ‌ترین دزد بین‌المللی جهان است که در 13 آبان جوانان غیور این کشور با رصد لانه جاسوسی پی به دزدی و چپاول این کشور بردند.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به توطئه‌ها و فتنه‌های غربی‌ها در طول تاریخ علیه ایران اسلامی، اظهار کرد: غربی‌ها، غرب آسیا و خاورمیانه را قلب زمین و ایران را قلب این قلب می‌نامند و همیشه تاریخ به دنبال خاورمیانه و یا به تعبیر درست آن غرب آسیا بودند و هنوز هم ادامه دارد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه توطئه‌ها، فتنه‌ها، خون‌ریزی‌ها، چپاول‌ها در منطقه ریشه در تفکر غربی‌ها دارد، افزود: تقریباً در خاورمیانه کشوری نمانده که آمریکا و غرب به آن دست‌درازی نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همیشه در قالب زیبای تأمین امنیت وارد کشورها شده است، گفت: ولی آنچه آمریکا نصیب کشورهای منطقه کرده ناامنی، خرابه‌ها، خون‌ریزی‌ها، کشته‌های فراوان و در نهایت چپاول ذخایر و دارایی‌ها آنها کشور بوده است.

جلالی با بیان اینکه آمریکا بزرگ‌ترین دزد بین‌المللی جهان است، تصریح کرد: تاریخ آمریکا پر از چپاول و غارتگری بوده و این را با مروری در تاریخ به‌خوبی می‌توان فهمید.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان و روز استکبارستیزی، اظهار کرد: آمریکا نماد استکبار جهانی است و در ۱۳ آبان جوانان غیور این کشور با رصد لانه جاسوسی پی به دزدی و چپاول این کشور بردند و کاری کردند کارستان.

وی با اشاره به اینکه جاسوسان آمریکایی سعی کرده بودند اسناد را از بین ببرند؛ ولی دانشجویان پیرو خط انقلاب توانسته بودند مقداری از این مدارک را بازیافت کنند، گفت: اسنادی که بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، آن مرکز فتنه به دست آمد گویای خیلی از مسائل و خیلی از خیانت‌ها بود.

جلالی تصریح کرد: در حال حاضر نیز این جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد به پشتیبانی آمریکا است وگرنه رژیم صهیونیست خودش به‌تنهایی جرات انجام چنین جنایاتی را نداشت.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: آمریکا ازیک‌طرف دم از حقوق بشر، دم از حقوق کودکان حتی حقوق حیوانات می‌زند، اما از طرفی به این گرگ‌های انسان‌نما سلاح می‌فرستد و تمام‌قد از آن حمایت می‌کند و این مایه بسی تأسف است.

وی با اشاره به اینکه روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب آمریکایی MK-84 که قدرت تخریب بالایی دارد، بیمارستان المعمدانی در غزه را مورد حمله قرارداد، گفت: تصاویر اجساد تکه‌تکه شده قربانیان این جنایت به‌خصوص کودکان نشان می‌دهد اساساً حقوق بشر معنایی برای غرب ندارد.

جلالی با اشاره به اینکه جنایت صهیونیست‌ها هم‌زمان با حضور صدراعظم آلمان در تل‌آویو و سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی انجام شد، اظهار کرد: جنایت صهیونیست‌ها با حمایت غرب انجام می‌شود.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: مرگ و لعنت بر حقوق بشر آمریکایی، مرگ بر حکام بی‌ثمر و هنرمند بی‌هنر و مرگ و نفرین بر سازمان مللی که فقط نظاره‌گر و حامی کشتار صهیونیست‌ها است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جبران شکست غیرقابل‌ترمیم خود، حملات وحشیانه‌ای علیه نوار غزه انجام داده است، گفت: در حملات وحشیانه علیه نوار غزه بیش از ۶ هزار شهید شده‌اند و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی صدها هزار نفر را بدون برق و آب و غذا رها کرده و اقدام به بمباران غیرنظامیان می‌کند که یک مجازات دسته‌جمعی و نقض خطرناک قوانین بین‌المللی است.

جلالی افزود: جنایات رژیم صهیونیست‌ها هولوکاست واقعی بوده و مصداق بارز جنایت جنگی و نسل‌کشی است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه ما آموخته‌ایم که در برابر هر ظالم و مستکبری راه چاره مقاومت است، تصریح کرد: ما درس عزت و ایستادگی را از امام حسین (ع) آموخته‌ایم که فرمودند “هیهات من الذله” و قطعاً عزت کشورهایی هم که این درس را از انقلاب اسلامی ایران آموخته‌اند باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه مقاومت بر خلاف تسلیم موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود، گفت: اندیشه مقاومت، مقابله با ظلم، دفاع از مظلوم، با ظالم همکاری‌نکردن و کنارنیامدن، چیزی است که قرآن هم به آن تصریح می‌کند و عقل سالم هم همین را تأیید می‌کند و همه خردمندان عالم آن را می‌پسندند.

جلالی با تأکید بر اینکه پیروزی نهایی با مقاومت است، اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت‌کردن در مقابل زیاده‌خواهی دشمن و زورگیری و باج‌خواهی دشمن، راه جلوگیری از پیش‌آمدن او است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.