آمریکا به دنبال نجات رژیم صهیونیستی از شکست راهبردی در غزه است
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شناسه : 315124
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: تحرکات سران آمریکا نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند خیلی آبرومندانه ابتدا رژیم صهیونیستی را از منجلاب شکست غزه نجات دهند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه انتخابات یک فرصت مهم اجتماعی است، اظهار کرد: در واقع انتخابات فرصت انتخاب ایده‌هاست و اگر به‌درستی انتخاب نشود، ایده‌ای بن‌بست گرا فرصت می‌یابد برای مدتی جهت کشور و سیاست‌های آن را تعیین می‌کند و برخلاف ایده تحولی، موجب سرخوردگی و فروپاشی اجتماعی می‌شود و با کاهش اثربخشی چنین رویدادی شدت مشارکت را کاهش می‌دهد و از کیفیت مشارکت می‌کاهد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه تحول‌گرایی و ارائه ایده‌های تحولی یک شرط لازم حرکت اجتماعی و افزایش مشارکت سیاسی است، افزود: آنچه امروز نیازمند آن هستیم، حل مشکلات به‌واسطه یک ایده تحولی همه‌جانبه و پویا است.

وی با بیان اینکه نگاه انتخاب‌کنندگان باید به سمت‌وسوی اشخاص و جریان‌هایی باشد که برای تحول موردنظر رهبر انقلاب دارای ایده نو و پیشرو باشند، گفت: ایده تحولی است که آینده ایران قوی را می‌سازد و انباشتی از سرمایه‌های اجتماعی برای آینده‌های دور و نزدیک را رقم زده و انتخابات است که چنین فرصتی را مهیا می‌کند.

جلالی تصریح کرد: منتخبان آینده مردم باید کسانی باشند که تحول را، نه در شعار بلکه در عمل شناخته، به آن باور داشته و برای شکوفایی آن ایده‌های تحول‌آفرین تلاش کنند.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه به جنگ غزه اشاره و با بیان اینکه حماس پر قدرت در غزه حضور داشته و هیچ فلسطینی نیز غزه را ترک نکرده است، گفت: بررسی جزئی و کلی میدان نبرد در غزه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در حال کاهش نیروهای خود به‌منظور کاهش تلفات در جنگ بوده و این عقب‌نشینی در حالی انجام می‌شود که این رژیم به هیچ‌کدام از اهداف اعلامی که برای تحقق آن وارد غزه شد نرسیده است.

وی افزود: تحرکات سران آمریکا نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند خیلی آبرومندانه ابتدا رژیم صهیونیستی را از منجلاب شکست غزه نجات دهند و در ادامه امتیازی که این رژیم در میدان نبرد نتوانسته از مقاومت بگیرد را در عرصه مذاکره بگیرد.

جلالی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند واقعیت میدان را عوض کند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در جزئیات و کلیات این نبرد بیش از سه‌ماهه در همه جهات شکست‌خورده و ان‌شاءالله در آینده جشن پیروزی مقاومت را در غزه برگزار خواهیم کرد.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه از داعش به‌عنوان یار کمکی صهیونیسم نام برد و گفت: از زمانی که مردم مظلوم غزه زیر هجمه شدید تل‌آویو قرار گرفته‌اند، گروه تروریستی داعش در راستای منافع صهیونیست‌ها گام برداشته است.

وی اظهار کرد: گروه داعش با فعال‌کردن هسته‌های خفته خود و ارتکاب عملیات تروریستی و انتحاری در کشورهای حامی فلسطین، علاوه بر منحرف‌کردن افکار عمومی جهان از تداوم نسل‌کشی در غزه، تلاش کرده است در مسیر عملیات محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی سنگ‌اندازی و با راه‌اندازی عملیات تروریستی، بازیگران محور مقاومت را درگیر بحران‌های داخلی کند.

جلالی گفت: اقدامات و تحرکات گروه تروریستی داعش و اظهارات مقام‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن دارد که فعالیت و قدرت‌گیری داعش در منطقه در راستای منافع تل‌آویو بوده و در یک دهه اخیر داعش تنها در راستای منافع رژیم صهیونیستی گام برداشته است.

امام‌جمعه چهاربرج به اهداف جنایت تروریست‌ها در کرمان اشاره کرد و افزود: جنایت تروریست‌ها در کرمان و احتمالاً در مواردی ازاین‌قبیل باهدف القای ناامنی در جمهوری اسلامی ایران، واردکردن کشورمان به جنگ با رژیم صهیونیستی، زیرسؤال‌بردن اعتبار بازدارندگی ایران و امنیتی‌سازی فضای جامعه و تأثیر بر مشارکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انجام‌گرفته است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه چهاربرج به‌روز تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: تحریف حقایق و رویدادهای انقلاب یکی از شیوه‌ها و شگردهای دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی بوده که با استفاده از این روش تلاش می‌کنند واقعیت را در ذهن نسل‌های بعدی با خدشه روبه‌رو کنند.

جلالی با بیان اینکه این تحریف حقایق گاه با ایجاد شبهه و گاه با وارونه جلوه‌دادن اصل ماجرا اتفاق می‌افتد، گفت: دهه ۶۰ انقلاب به‌عنوان یکی از دهه‌های بنیادین در نظام جمهوری اسلامی از این طمع دشمنان بی‌نصیب نبوده و بسیاری از وقایع این دهه با تحریف‌ها و شبهه‌های عجیب و چه‌بسا چالش‌برانگیز روبرو بوده است.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره مسئولان و دولتمردان و حتی ملت قهرمان ایران را به یادآوری ارزش‌ها و آرمان‌های دهه ۶۰ فرامی‌خوانند، افزود: دهه و سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی زندگی مسئولانی که شیفتگان خدمت بودند، نه تشنگان قدرت در اوج ساده‌زیستی بود؛ ازاین‌رو الگوهای رفتاری در میان مسئولان و مردم در دهه ۶۰ و دورشدن از آرمان‌های انقلاب در دهه‌های بعد از آن لزوم رجعت ما به این آرمان‌ها را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند.

وی به سالروز فرار شاه خائن از کشور در ۲۶ دی‌ماه ۱۳۵۷ اشاره کرد و گفت: هر ملّتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّی آن کسانی که دوست آمریکا بودند و سرنوشت پهلوی و افرادی مثل قذافی لیبی، مبارک مصر، صدام عراق، اشرف غنی افغانستان، کره شمالی و اوکراین نمونه‌های از آن هستند که طعم تلخ این اعتماد خانمان‌سوز را چشیده‌اند.

جلالی هم چنین به فرارسیدن ایام اعتکاف نیز اشاره و اظهار کرد: آئین معنوی اعتکاف، این سنّت حسنه از برجسته‌ترین و مهم‌ترین توصیه‌های دینی است که پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به‌گونه‌ای ویژه به آن اهتمام داشته‌اند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.