آمار خرید گندم در میاندوآب به 51 هزار تن رسید
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
شناسه : 264496
5

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون ۵۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاوران منطقه میاندوآب در این شهرستان خریداری شده است.

پ
پ

علی دیانتی در در  گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: تاکنون توانسته ایم بیش از 51 هزار تن گندم مازاد بر نیاز را از کشاورزان منطقه را در مراکز خرید معرفی شده اداره غله و تعاون روستایی، خریداری کنیم.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ما امسال 75 هزار تن گندم  از اراضی کشاورزی در میاندوآب برداشت می شود، افزود: گندم مازاد بر مصرف کشاورزان با تمهیدات اندیشیده شده در هفت مرکز خرید اداره تعاون روستایی خریداری و ذخیره می شود.

وی گفت: سال زراعی امسال، 16 هزار و 550 هکتار از اراضی کشاورزی در سطح شهرستان زیر کشت گندم به صورت آبی و 12 هزار و 500 هکتار نیز زیر کشت گندم به صورت دیم رفته است.

دیانتی تصریح کرد: بیشترین میزان خرید گندم در میاندوآب مربوط به کارخانه آرد طراوت شرکت غله بوده است که تاکنون بیش از 25 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری کرده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: خوشبختانه اقداماتی که در راستای مبارزه با آفت سن در این شهرستان انجام گرفته در افزایش کیفیت گندم تولیدی نقش مهم و موثری داشته است.

وی گفت: شهرستان میاندوآب یکی از قطب های اصلی کشاورزی در منطقه بوده و اقتصاد نیمی از مردم میاندوآب، وابسته به کشاورزی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.