آغاز فعالیت مرکز پیشرفته MRI در میاندوآب
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 317279
3
رئیس دانشکده علوم پزشکی میاندوآب خبر داد:

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب گفت: مرکز MRI بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) در سطح آذربایجان‌غربی جزو دستگاه‌های پیشرفته بوده و برای آن ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

پ
پ

یوسف روستا در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، با اشاره به افتتاح مرکز MRI بیمارستان حضرت فاطمه(س) میاندوآب، اظهار کرد: مرکز MRI بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) این شهرستان به عنوان یک پروژه ملی به صورت رسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی فعالیت خود را شروع کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این مرکز با دستگاه ام آر آی ۱.۵ تسلا، در سطح آذربایجان‌غربی جزو دستگاه‌های پیشرفته بوده و برای آن ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و در فضای ۸۰۰ مترمربع احداث شده است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این پروژه در ۱۳ ماه انجام شده است، گفت: فعالیت آزمایشی مرکز MRI بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب از اول اسفند آغاز شده و در این مدت به ۱۲۰ بیمار خدمات ارایه داده است.

روستا با اشاره به اینکه این مرکز با تعرفه دولتی به بیماران خدمات ارائه می کند، تصریح کرد: در این مرکز تصویربرداری پزشکی با تزریق و بدون تزریق و نیز هرگونه تصویر برداری های تخصصی در سریعترین زمان ممکن و با دقت بسیار بالا فراهم است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: افتتاح این مرکز در سطح منطقه خدمتی قابل توجه به شمار رفته و مردم شریف شهرستان های میاندوآب، چهاربرج و باروق و سایر شهرهای منطقه می توانند از آن بهره مند شوند.

آیین افتتاح و بهره‌برداری از مرکز ام‌آرای (MRI) پیشرفته بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان میاندوآب با حضور ائمه جمعه میاندوآب و چهاربرج، عیسی زاده ، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم میاندوآب ، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه میاندوآب و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان برگزار شد.

موقعیت جغرافیایی میاندوآب، این شهر را تبدیل به محور و نقطه ثقل در منطقه کرده و در این راستا نیز این شهر تبدیل به قطب درمان منطقه شده است و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری در توسعه و تجهیز و اختصاص امکانات است که از جمله محوری‌ترین این امکانات زیرساخت‌های بهداشت و سلامت است که می‌بایست در این شهرستان وجود داشته باشد تا بتواند خدمات مطلوب تری به مردم این شهرستان و شهرهای همجوار ارائه دهد.

 

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.