آغاز طرح ملی توزیع شیر رایگان در مدارس میاندوآب
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
شناسه : 315008
3
معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش میاندوآب خبر داد: معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش میاندوآب گفت: طرح ملی توزیع شیر رایگان، در مدارس ابتدایی این شهرستان آغاز شد.
پ
پ

رستم وکیلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: طرح ملی توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی شهرستان میاندوآب باتوجه‌به سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان پس از وقفه شش‌ساله با پیگیری‌های دولت مردمی آغاز شد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش میاندوآب افزود: طرح ملی توزیع شیر رایگان در مدارس میاندوآب در ۵۲ مرحله اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تقویت سلامت جسمی دانش‌آموزان، گفت: طرح ملی توزیع شیر رایگان باهدف ترویج مصرف شیر و تأمین بخشی از نیازهای غذایی کودکان و نوجوانان به‌ویژه کلسیم در دانش‌آموزان به اجرا درآمده است.

وکیلی تصریح کرد: در مرحله اول اجرای طرح ملی توزیع شیر، ۲۴ هزار و ۲۶۰ پاکت شیر پاستوریزه با بسته‌بندی استاندارد و به‌صورت رایگان بین دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دولتی شهری و روستایی تحت پوشش اداره آموزش‌وپرورش میاندوآب توزیع می‌شود.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش میاندوآب با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای اجرای این طرح اندیشیده شده است، اظهار کرد: مراسم شروع این طرح به‌صورت نمادین امروز با حضور فرماندار، مدیران آموزش‌وپرورش و جمعی از اولیاومربیان با اجرای برنامه‌های متنوع نمایشی و آموزشی در مدرسه شهید رحیم‌زاده میاندوآب برگزار شد.

امسال بیش از ۴۸ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۷۷۷ کلاس درس در حال تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۲۷ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در شهرستان میاندوآب ثبت‌نام کرده‌اند.

هم چنین امسال چهار و ۳۵۰ نفر دانش‌آموز کلاس اولی در میاندوآب در حال تحصیل هستند.

از مجموع بیش از ۴۸ هزار دانش‌آموز، ۲۷ هزار در مقطع ابتدایی، ۱۲ هزار در مقطع متوسطه اول، شش هزار در مقطع متوسطه دوم و دو هزار نفر در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در حال تحصیل هستند.

هم چنین یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی نیز در ۶۲ مدرسه غیردولتی در حال تحصیل هستند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.