آغاز آئین معنوی اعتکاف در ۴ مسجد میاندوآب
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
شناسه : 315350
2
 رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب خبر داد: رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب گفت: آئین معنوی اعتکاف در چهار مسجد میاندوآب و دو مسجد در چهاربرج و بکتاش از بامداد امروز آغاز شد.
پ
پ

حجت‌الاسلام رحیم خیری در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با تبریک میلاد باسعادت امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع) و روز پدر، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف با حضور برادران، خواهران از اقشار مختلف اعم از طلاب؛ دانش‌آموزان و خواهران در مساجد شهری و روستایی معین هم‌زمان با سراسر کشور از بامداد امروز در میاندوآب، چهاربرج و بکتاش آغاز شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب افزود: این مراسم معنوی در چهار مسجد میاندوآب، دو مکان برای برادران و خواهران در چهاربرج و در یک مسجد بکتاش از ۱۳ تا ۱۵ رجب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال آیین معنوی اعتکاف، «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» است، گفت: امسال توجه ویژه‌ای به قشر دانش‌آموز شده و بخش قابل‌توجهی از معتکفان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

خیری با تأکید بر اینکه نباید از فرصت ماه رجب غافل شویم، تصریح کرد: یکی از عبادت‌هایی که باعث می‌شود در این ماه انسان به آرامش برسد عمل نورانی اعتکاف است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب اظهار کرد: امسال در ایام اعتکاف مسجد جامع میاندوآب میزبان طلاب و دانش‌آموزان، مسجدالنبی (ص) میزبان آقایان، مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان خواهران و دانش‌آموزان و مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) نیز میزبان دانش‌آموزان بوده و در چهاربرج و بکتاش نیز مساجد معین میزبان معتکفان هستند.

وی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای اجرای آئین اعتکاف در میاندوآب، چهاربرج و بکتاش اندیشیده شده است، افزود: اجرای برنامه‌های مناجات، قرائت دعاهای وارده در ماه رجب، زیارت‌نامه، ختم قرآن کریم، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع)، مراسم عزاداری حضرت زینب کبری (س)، جلسات پرسش‌وپاسخ، تشکیل حلقه‌های معرفتی و بیان احکام از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرایی در مراسم اعتکاف امسال هستند.

معتکفان از شب سیزدهم رجب تا اذان مغرب روز شنبه هفتم بهمن در این مساجد حاضر خواهند بود و آئین معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.