آستین‌هایی که برای رضایت اجنبی‌ها زود بالا می‌رود؛سند 2030 و تسلط بیگانگان بر جامعه‌ی ایرانی
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
شناسه : 262240
5

سند تدوین شده در داخل را سال‌ها رها کرده‌ایم و اجرا نمی‌کنیم اما برای تحقق سندی که بیگانگان نوشته‌اند آستین‌ها را بالا می‌زنیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از آناج،

در گیر و دارِ ترقه‌ بازی‌های تهران نباید از سند 2030 غفلت کرد. شوخی که نیست، رفته‌اند سندی را امضاء کرده‌اند، ابتدا امضاء آن را انکار کرده‌اند و بعد آنکه دیده‌اند گندِ کار درآمده روی به توجیه آورده‌اند و گفته‌اند ما 20300 را به صورت مشروط قبول کرده‌ایم و براساس قوانین اسلامی‌مان اجرا می‌کنیم. این وسط یک تَشری هم زده‌ و گفته‌اند به رهبری گزارش دروغ داده‌اند.

در همین ابتدا باید اذعان کرد در ظاهر سند چیزی هویدا نمی‌شود اما وقتی روی به تفسیر بیاورید و دیدگاه یونسکو را نسبت به احترام به تنوع‌های فرهنگی و آزادی‌ها و نحوه‌ی آموزش مسایل ببینید، به ابعاد فاجعه‌بار آن پی می‌برید. در این نوشتار قصد بررسی جز‌ء به جزء بندهای سند نیست و آنچه مهم است، خدشه‌داری اصلِ استقلال می‌باشد.

جای بحث دارد که مسئولین سند تدوین شده در داخل را که بسیار والاتر و کارشناسی‌تر از سند یونسکو است، بعد از سال‌ها اجرا نکرده‌اند لیکن بلافاصله برای اجرای سریع سندی که بیگانگان نوشته‌اند آستین‌ها را بالا زده و مقاومت تعجب‌برانگیزی از خود نشان می‌دهند. لذا به نظر می‌رسد به مرحله‌ی اجرا گذاشتن سندی که توسط نخبگان و کارشناسان داخلی برای نظام آموزشی‌مان چشم‌انداز تعریف کرده بسیار مطلوب‌تر از محقق ساختن توافق‌نامه‌ای است که در آن ابهامات بیشماری وجود دارد.

درثانی اینکه دولت‌مردان بیایند و برای اقناع افکار عمومی بگویند به رهبری گزارش غلط داده‌اند، در وهله‌ی اول امری ناخوشایند و در گام بعدی آغاز یک تراژدی خطرناک است. رهبر جامعه‌ی اسلامی وظیفه دارد از تسلط بیگانگان بر نظام آموزشی کشور جلوگیری و بر تحقق قوانین اسلام در جامعه نظارت نماید و وقتی صریحاً می‌گوید اینجا مملکت اسلامی است و سند 2030 به این دلایل مورد قبول نیست، دیگر مسئولین نباید روی به توجیه بیاورند.

بر اساس همان قانون اساسی استقلال کشور نباید خدشه‌دار شود و حال که رهبر انقلاب از این اصل دفاع می‌نمایند و خواستار اجرای سند تدوین شده در داخل هستند، ادعای ارائه‌ی گزارش دروغ به رهبری نه‌تنها غیرقابل قبول است بلکه آغازی برای انجام کارهایی دور از شأن جمهوری اسلامی و خلاف قانون با تکرار همین جملات می‌باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.