آزادی ۲۸۲ زندانی در قالب پویش فاطمی در آذربایجان‌غربی
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰:۵۴
شناسه : 314948
5
وقتی حضرت زهرا (س) برای زندانیان مادری می‌کند؛ مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به پویش نذر فاطمی در استان گفت: در این راستا ۲۸۲ زندانی در استان آزاد شدند.
پ
پ

مراد فتحی مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس ستاد دیه آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به پویش نذر فاطمی در استان اظهار کرد: پویش مهر و نذر فاطمی از روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تا روز ولادت آن حضرت در استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این راستا ۲۸۲ زندانی آزاد شدند که ۸۲ نفر از آنان توسط خیرین و ستاد دیه و مددکاران اجتماعی آزاد و ۲۰۰ نفر نیز با ارفاقات قانونی مراجع قضایی آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس ستاد دیه استان آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در ارومیه بیان کرد: امروز نیز سه نفر مادر زندانی با مشارکت خیرین و مردم نوع‌دوست استان آزاد شدند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین یک مادر زندانی نیز که چهار سال در زندان به سر می‌برد با اخذ رضایت از شاکی و جمع‌آوری صد میلیون تومان آزاد شد.

فتحی عنوان کرد: در سال جاری یک هزار و ۵۲۲ بسته معیشتی و حمایتی به خانواده زندانیان اعطا شده است.

وی در ادامه با اشاره به سنت حسنه آزادسازی زندانیان، گفت: کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی سنت حسنه‌ای است که باید تبدیل به یک فرهنگ شود.

فتحی بیان کرد: این عمل نیک ضمن آنکه الگویی از کرامت و بخشندگی محسوب می‌شود و ثواب دنیوی و اخروی را به دنبال دارد موجب می‌شود تا انسجام و گرمی به کانون خانواده زندانیان بازگردد.

وی به نقش بسیج در برهه‌های مختلف کشور از جمله در محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی هم اشاره و بیان داشت: بسیج در مقوله‌های اجتماعی هم موفق بوده و کارهای بزرگی را انجام می‌دهد و چه خوب که در مقوله‌های صلح و سازش و آزادسازی زندانیان غیرعمد و مالی هم نقش‌آفرینی کند.

فتحی عنوان کرد: مشکلات زندانیان، کنترل و کاهش جمعیت کیفری به‌واسطه برنامه‌ریزی که برای حضور مسئولان قضایی در زندان‌ها انجام شده است کماکان ادامه دارد و زندانیانی که بازگشت آنان به جامعه خطرآفرین نیست در اولویت برخورداری از ارفاقات قانونی قرار دارند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.