آزادی ۷۷۵ محکوم مالی از زندان‌های استان
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
شناسه : 318961
1
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی عنوان کرد: رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۷۷۵ محکوم مالی از زندان‌های آذربایجان غربی آزاد شدند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، ناصر عتباتی در آئین تجلیل از خیرین جشن گلریزان در میاندوآب با تقدیر از خیرین و نیکوکاران، اظهار کرد: خیرین نگاه دقیق و درست به موضوعات خاص اجتماعی داشتند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: انجمن حمایت از زندانیان، کارآفرینان و تولیدکنندگان و خیرین و کسانی که در بخش‌های مختلف حضور دارند به موضوعی به اسم زندانیان ورود پیدا کرده و کمک کنند، از اهمیت برخوردار بوده و قابل‌تقدیر است.

وی با بیان اینکه اولین برداشت از زندان در ذهن آدمی؛ بزه و جرم است، گفت: ولی افرادی در زندان هستند که مجرم نیستند و محکوم مالی بوده و متأثر از شرایط مختلف، گرفتار زندان شده‌اند.

عتباتی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۷۵ محکوم مالی از زندان‌های آذربایجان غربی آزاد شدند، تصریح کرد: این کار ارزشمندی است که فردی بیاید و بگوید بخشی از هزینه‌های خود را صرف آزادی زندانیان نیازمند می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کمک‌های خیرین به جشن گلریزان در سه سال گذشته افزایش ۵۵ برابری داشته است، اظهار کرد: با کمک‌های مردمی به ستاد دیه ۲۵۰ تن از ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی آذربایجان غربی تا پایان اردیبهشت‌ماه از زندان آزاد می‌شوند.

رئیس دادگستری میاندوآب نیز در این مراسم با تقدیر از خیرین در حمایت از زندانیان جرایم مالی غیرعمد، گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان برای زندانیان جرایم مالی غیرعمد برگزار شد.

حجت‌الاسلام عادل گل حسینی افزود: انجمن حمایت از زندانیان، در راستای کمک به زندانیان مالی جرایم غیرعمد و خانواده‌های زندانیان قدم‌های خوبی برداشته است.

وی گفت: از عموم مردم شریف و نوع‌دوست درخواست داریم برای برگرداندن این زندانیان به آغوش گرم خانواده خود، کمک‌های خود را دریغ نکنند تا با مشارکت آنان و گذشت شاکیان؛ زندانیان واجد شرایط از زندان رهایی یافته و به آغوش خانواده خود برگردند که برگزاری جشن گلریزان قدمی در این راستا است.

سخنرانی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، رئیس انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب و تجلیل از خیرین از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در شهرستان میاندوآب ۶۴ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد چشم‌انتظار کمک خیران و نیکوکاران هستند تا از بند زندان رهایی یافته و به آغوش خانواده برگردند.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و بزرگ‌ترین حوزه قضایی جنوب آذربایجان غربی محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.