آرام و بدون حاشیه، مثل جلسه شورای شهر میاندوآب!
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
شناسه : 292340
6

جلسه شورای شهر میاندوآب بر خلاف جلسات یک ماه اخیر، این بار آرام و بدون حاشیه به پایان رسید.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب امروز با حضور اکثریت اعضا در محل جلسات این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر میاندوآب در سخنانی با اشاره به در پیش بودن مناسبت ها ویژه و مهم در کشور، گفت: باید نسبت به فضاسازی مناسب این ایام در سطح شهر و میادین و ورودی ها اقدام کرد.

احد غفاری با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی، افزود: حماسه ۹ دی در واقع نمایش بصیرت و حمایت مردم ایران اسلامی از ولایت فقیه بود که مردم نشان دادند علی رغم تمام مشکلات و فتنه ها از ولی فقیه خدا نمی شوند.

وی در ادامه با درخواست از اعضای شورای شهر برای اتحاد و همدلی در مدت باقی مانده از عمر شورای شهر، اظهار کرد: باید در عمر باقی مانده از شورای شهر با صبر و حوصله و گذشت، تصمیمات لازم را برای حل مشکلات مردم و شهر بگیریم و اتحاد و همدلی خود را حفظ کنیم.

رئیس شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه نیاز شهر این است که اعضای شورای شهر باهم یکصدا و همدل باشند، تصریح کرد: هرکس در هر مقام و پستی که باشد و بخواهد یکپارچگی و وحدت در شهر را به هم بزند، در واقع به مردم خیانت می کند.

غفاری با اشاره به اینکه قطعا عده ای در بیرون از شورا، از عدم اتحاد در شورا خوشحال می شوند، گفت: خواهشمندم در جلسات منظم حضور یافته و با عمل به وظیفه قانونی خود، به مردم خدمت کنیم و مایه خوشحالی بدخواهان نباشیم.

وی هم چنین در ادامه با تاکید بر نمک پاشی برخی معابر و کوچه ها که لغزنده هستند، اظهار کرد: هم چنین حل مشکلات برخی تعاونی های مسکنو زمین ها اعم از جهادنصر، کشاورزی، شبکه بهداشت، ارتش، رزمندگان، دادگستری و… از دیگر خواسته های ما است که باید پیگیری شوند تا کسانی که چندین سال است به امید خانه دار شدن، زمینی را خریداری کرده اند، مشکل آنها نیز حل شود.

در شورا اختلاف نظر وجود دارد و این نیز امری طبیعی است

جهانگیر قاسم زاده دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه، گفت: وظیفه رئیس شورا، ایجاد اتحاد و همدلی بین اعضای شورای شهر است که باید در این راستا قدم برداشته شود.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه نباید در راستای تشویش اذهان و زیرسوال بردن همکاران قدم برداریم، افزود: جلسات شورای شهر از قانون خاصی تبعیت می کند و نباید یک طرفه قضاوت کرد.

وی با اشاره به اینکه در مورخه ۲ دیماه دو نامه با یک شماره و با محتویات متفاوت به اعضای شورای شهر در فضای مجازی ارسال شده است، اظهار کرد: در نامه ها به پیگیری مسئولین شهر اشاره شده، اما در قانون نیامده که مسئولین شهر می توانند درخواست جلسه فوق العاده از شورای شهر کنند.

قاسم زاده با تاکید بر اینکه هیچ کدام از اعضای شورای شهر با نماینده مردم مشکلی ندارند، تصریح کرد: یاد گرفته ایم که به رای مردم احترام بگذاریم و مشکلی نیز با نماینده مردم در مجلس نداریم و لذا نباید فرافکنی کنیم.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه باید به قانون اشرافیت کامل داشته باشیم، اظهار کرد: تبصره ذیل ماده ۹ قانون شوراها در مورد جلسات فوق العاده شورای شهر توضیح داده که باید به دعوت بخشدار یا فرماندار و با دعوت کتبی قبلی باشد.

وی با اشاره به اینکه از چه زمانی متن ارسالی در تلگرام، واتس آپ و… نامه کتبی محسوب می شود، افزود: شاید همه دعوت شدگان در دسترس نباشند و دعوت نامه را رویت نکنند و لذا باید کتبی ارسال شود.

قاسم زاده در ادامه با بیان اینکه در شورا اختلاف نظر وجود دارد و این نیز امری طبیعی است، گفت: این موضوع در تمام دوره ها نیز بوده است و خوشبختانه اکنون هیچ اختلافی نداریم و نباید به دست خودمان، شورا را تخریب کنیم چرا که دود آن به چشم مردم می رود.

وی گفت: این موضوعات درخواست و موارد مطروحه توسط چهار عضو شورای شهر بود.

از نظر ما جلسه غیرقانونی بود

غیب الله رحیمی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه، گفت: چه لزومی دارد برخی مسائل در فضای مجازی مطرح شده و عده ای از افراد خاص آنها را در استوری و… پخش کنند؟

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه قانونی بودن یا نبودن جلسه از نظر ما را آقای قاسم زاده توضیح داد، افزود: از نظر ما جلسه غیرقانونی بود و از نظر شما قانونی و نباید در فضای مجازی این موضوع به تشویش اذهان تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به آرامستان میاندوآب افزود: شنیده می شود که در اطراف آرامستان برخی پی کنی کرده اند که درخواست پیگیری موضوع را داریم.

رحیمی گفت: در ۴۷ سال گذشته آرامستان میاندوآب به صورت هئیت امنایی اداره می شد و چند ماهی است که تبدیل به سازمان شده است.

بازنده اصلی اختلافات مردم هستند

فیروز تقوی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به جایگاه مهم مردم در قانون اساسی و کشور ما، گفت: طبق قانون در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها باید مردم در نظر گرفته شوند و نمی توانیم به خاطر سلیقه و دیدگاههای خود مردم را فراموش کنیم.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه شورا بالاترین نماد مردم سالاری در قانون اساسی است، افزود: اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به جایگاه رفیع شورای شهر اشاره کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر اتحاد و انسجام در شورای شهر، اظهار کرد: باید از تکرار تجربیات قبلی در شورای شهر خودداری و از اعمال سلیقه شخصی نیز خودداری کرده و تصمیم منطقی در راستای پیشرفت شهر اتخاذ کنیم.

تقوی با بیان اینکه باید قانونگرایی و اخلاقگرایی در اولویت باشد، تصریح کرد: عمل و نام نیک از خود به جای بگذاریم، سیاسی کاری و درگیری و جناح بازی در این نهاد از هر نظر محکوم است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه رسوخ تفکر سیاسی در شهر مشکل ساز شده و ضربه اساسی نیز به شورا زده است، اظهار کرد: شورا جای دیکتاتوری، لجبازی، گردن کشی نیست، بلکه شورا مقدس و امانت است.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه بعد از گذشت سه سال از عمر شورای شهر مسائل مهمی مانند ساماندهی دست فروشان، تنظیف شهری و…. فراموش شده است، افزود: به نوبه خود از تلاش های شهردار جدید که تلاشگر هستند، تقدیر و تشکر را دارم.

تقوی با اشاره به اینکه بازنده اصلی اختلافات مردم هستند، گفت: در زمان انتخابات هر کدام وعده هایی داده ایم ولی اکنون از آنها فاصله گرفته ایم.

وی افزود: موضوع جلسات باید حل مشکلات باشد ولی جای خود را به درگیری ها و… داده است که برازنده ما نیست و همین اختلافات باعث شده تا عملکرد شورای شهر خوب نباشد.

تقوی با تاکید بر اینکه مردم ولی نعمت ما بوده و به خاطر اعتماد مردم پشت این میزها نشسته ایم، تصریح کرد: در عین حالی که به شخصیت حقیقی یکدیگر احترام قائل هستیم ولی به شخصیت حقوقی هم نقد داریم.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه عیسی زاده نماینده همه ما است، اظهار کرد: همه ما به رای مردم احترام می گذاریم و از سوی دیگر در اینجا اصلا بحث نماینده مجلس نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید تیم را مدیریت و رهبری کرد تا به موفقیت رسید نه ریاست، تصریح کرد: اختلافات را باید کنار گذاشت و زمینه نقش آفرینی برای هر یک از اعضای شورای شهر در احراز مسئولیت ها بدون ارجح بودن یکی بر دیگری، فراهم باشد.

در ادامه این جلسه نامه های اداری و شهرداری قرائت و در مورد آنها اظهار نظر شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.