آخرین پنج شنبه سال و میثاق با شهدا و یادی از اسیران خاک
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۸:۲۳
شناسه : 280130
5

پنجشنبه آخر سال که فرا می رسد، کمتر کسی است که یادی را رفتگان خود نکند و بر سر مزارش حاضر نشود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، هفته ها و روزها می گذرد و چرخ روزگار درحال حرکت است و سال 97 هم به روزهای پایانی نزدیک و نزدیک تر می شود و  در حالی که این روزها می گذرد، به آخرین پنج شنبه سال می رسیم، پنج شنبه هایی که یاد اهل قبور و رفتگان می افتیم، کسانی که بخشی از خاطرات ما همیشه متعلق به آنهاست.

پنجشنبه آخر سال که فرا می رسد، کمتر کسی است که یادی را رفتگان خود نکند و بر سر مزارش حاضر نشود.

در این روز به رسم سنت دیرینه ای در سراسر کشور، همه در آستانه سال جدید با سبزه و گل بر سر قبور رفتگان حاضر شده  و می آیند تا فرا رسیدن بهار را به آنها خبر بدهند و با خواندن فاتحه ای بگویند که همیشه در خاطراتشان جای دارند.

امروز نیز آخرین پنج شنبه سال 97 است و مانند سال های گذشته مردم در این روز از رفتگان و اهل قبور یاد می کنند و سنت زیارت اهل قبور و دیدار با خانواده های عزادار را به پا می دارند.

در میاندوآب نیز مردم مانند سراسر کشور، این سنت را گرامی داشته و در گلشن زهرا(س) و مزار مطهر شهدا و قبرستان ها حاضر شده و یادی از رفتگان خود می کنند.

حاضر شدن بر سر مزار رفتگان در بین مردم میاندوآب جایگاه شایسته ای دارد و این حضور بر سر مزار رفتگان و شهدا در آخرین پنج شنبه هر سال به عنوان یک رسم و سنتی پسندیده، برای جامعه محسوب می شود.

میثاق با شهدا در آخرین پنج شنبه سال

در این روز در قطعه شهدا، پدران و مادران شهدا بر سر مزار فرزندان خود حاضر شده و کمی با آنها درد و دل می کنند، از آمدن بهار می گویند و از خاطراتشان، از دلتنگی ها می گویند و از آرزوهایشان.

دیدن این صحنه ها هم تماشایی است و هم تاثیرگذار، این صحنه تاثیر گذار است و تماشایی تا بدانیم که ما امنیت و آرامش امروزی خود را مدیون این شهدا و خانواده های آنها هستیم که عزیزان خود را در راه این وطن و برای امنیت من و تو فدا کرده اند.

در گوشه ای دیگر از میاندوآب، شهدایی در شهر ما هستند که گمنام در خاک آرمیده اند و هستند کسانی که بر سر مزار این عزیزان حاضر شده و با‌ آنها درد و دل می کنند و چه شایسته است تا همگان این عزیزان را نیز در پنج شنبه آخر سال تنها نگذاریم.

تمهیدات ترافیکی پلیس برای پنج شنبه آخر سال

اما از سوی دیگر ترافیک یکی از موضوعاتی است که در پنج شنبه آخر سال از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی میاندوآب برای جلوگیری از بروز ترافیک سنگین در مسیر گلزار شهدا، تمهیداتی را اندیشیده است.

بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی میاندوآب، مسیر پل آیت الله وحیدی- ورودی شمالی کوی رابری به عنوان مسیر رفت در نظرگرفته شده است و از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر برگشت از این مسیر غیرممکن خواهد بود.

هم چنین خیابان امام رضا(ع) به سمت بزرگراه ولایت نیز تنها برای مسیر برگشت در نظر گرفته شده است.

پلیس از شهروندان عزیز خواسته با رعایت شرایط، همکاری لازم را با ماموران راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از بروز ترافیک سنگین داشته باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.