آتش سوزی در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو میاندوآب مهار شد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
شناسه : 306840
5
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب: رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: با تلاش محیط‌بانان و آتش نشانان، 2 مورد آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تالاب نوزولو مهار و اطفا شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علیرضا بقالی با اعلام این خبر به خبرنگاران، گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در داخل حوزه جنگلی تالاب نوروزلو، مأموران به محل اعزام شده و کار مهار آتش‌سوزی را آغاز کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب افزود: با توجه به شرایط موجود اکیپ‌های آتش‌نشانی از میاندوآب، شاهین‌دژ، باروق، کشاورز و بوکان به محل اعزام شدند و با کمک محیط‌بانان بعد از ساعاتی آتش‌سوزی را مهار و از خسارت‌های بیشتر جلوگیری شد.

وی علت آتش‌سوزی را عامل انسانی اعلام کرد.

منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو میاندوآب با وسعت بیش از یک هزار و ۱۵۰ هکتار از مناطق با ارزش تنوع زیستی بالا در منطقه به شمار می رود.

این منطقه حفاظت شده در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است و دارای پوشش گیاهی منحصربفرد از جمله درختان گز و نی زارها و.. بوده و در این منطقه حیوانات وحشی مانند گراز و روباه و گرگ و خرگوش و برخی پرندگان وجود دارند و در فصول کوچ پرندگانی نظیر غاز، حواصیل، بوتیمار، گاوچرانک، آنقوت، لک لک، پرستو، پلیکان، باکلان شناور ، کاکائی و چنگر نیز به این تالاب سفر می کنند.

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.