آتش سوزی در تالاب نوروزلوی میاندوآب مهار شد
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
شناسه : 269841
6

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از مهار آتس سوزی در منطقه حفاظت شده نوروزلوی این شهرستان خبر داد.

پ
پ

علیرضا بقالی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال کسب خبری مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در داخل حوزه جنگلی منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو سریعا به منطقه اعزام و کار مهار آتش سوزی آغاز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب افزود: با توجه به شرایط موجود، اکیپ های آتش نشانی از شهرهای میاندوآب، شاهین دژ، باروق، کشاورز و بوکان نیز به محل اعزام شده و با کمک محیط بانان و استفاده از ابزارآلات لازم، این آتش سوزی بعد از ساعاتی مهار شده و از وارد آمدن خسارت بیشتر جلوگیری بعمل آمد.

وی گفت: از دقایق اولیه بروز حادثه از عصر امروز اتفاق افتاده بود، مسئولان محلی، بخشدار، آتش نشانی و… در محل حاضر بوده و برای مهار آتش سوزی تلاش کردند.

بقالی در پایان  از همه تلاشگران ، پرسنل و مسئولان حاضر در محل, دهیار و شورای روستا و مردم آیدیشه که در امر کنترل این آتش سوزی تلاش نمودند، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است تالاب نوروزلوی میاندوآب در سال ۹۱ جزو مناطق حفاظت شده قرار گرفته و آب مورد نیاز آن از طریق رودخانه زرینه رود تامین می شود.

این منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو  یک هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت داشته و محل زیست انواع حیوانات و پرندگان کم نظیر بوده و با برخورداری از درختانی همچون گز و سرو و نیزارها از پوشش گیاهی مطلوبی نیز برخوردار است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.