آبرسانی به ۷۱۴۰ روستای محروم کشور در قالب بزرگترین پروژه محرومیت زدایی
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
شناسه : 301044
6
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:با اجرای بزرگترین پروژه محرومیت زدایی، هفت هزار و ۱۴۰ روستای محروم و کم‌برخوردار کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مجید آقازاده حبشی در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی به روستاهای محروم میاندوآب به خبرنگاران گفت:دولت سیزدهم اجرای بزرگترین پروژه آبرسانی باعنوان پروژه محرومیت زدایی در دستور کار قرار داده است که در قالب این پروژه، هفت هزار و ۱۴۰ روستای محروم و کم‌برخوردار کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: با اجرای این پروژه، سه میلیون و ۳۵۰ هزار از روستاییان اقصی نقاط کشور از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با برآورد ۱۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران اجرا می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر این تعداد روستا، به سه هزار روستا نیز در قالب طرح ملی و پنج هزار روستا نیز با مشارکت خیران، آبرسان خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: همچنین برحسب دستور وزیر نیرو، پیگیر الحاقیه بیش از ۱۲ هزار روستا به طرح آبرسانی هستیم تا آمار روستاهای محروم به موافقت نامه اضافه شود و به تبع آن در آینده محرومیت آبی در روستاها به حداقل رسیده و روستاهای بیشتری از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار شوند.

آقازاده اظهار کرد: در اجرای این طرح توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۲۲ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا می‌شود و برای این منظور ۳۹۴ حلقه چاه با ظرفیت برداشت پنج هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه حفر می‌شود.

وی گفت: همچنین یک‌ هزار و ۶۷۰ باب مخزن ذخیره با ظرفیت ۵۹ هزار مترمکعب و ۶۷۴ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۲ درصد روستاهای کشور تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند، افزود: با اجرای طرح جهاد آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۹۵ درصد افزایش می‌یابد.

آقازاده اضافه کرد: در آذربایجان‌غربی نیز آبرسانی به روستاها در قالب طرح محرومیت‌زدایی با انعقاد قرارداد ۹۶۶ میلیارد تومانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در طول ۳۰ ماه عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح، ۳۷۹ روستا در این استان را شامل می‌شود، گفت: در قالب اجرای این طرح در آذربایجان‌غربی نیز ۹۰۹ کیلومتر لوله‌گذاری، خط انتقال و شبکه توزیع، ۸۲ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۷ هزار مترمکعب و ۶۶ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت هشت هزار لیتر بر ثانیه نیز ایجاد می شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: در شهرستان میاندوآب نیز طرح آبرسانی در قالب مجمتع ۸۱ روستایی شهید باکری با ۴۲ کیلومتر خط انتقال و توزیع شبکه اجرا می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه ۲ باب مخزن ذخیره آب با حجم سه هزار مترمکعب اجرا می‌شود، افزود: با توجه به احساس نیاز و درخواست فرماندار این شهرستان، احداث مخزن با ظرفیت یک هزار مترمکعب پس از فاز مطالعاتی اجرایی می‌شود تا مشکلی از بابت آبرسانی به روستاهای میاندوآب وجود نداشته باشد.

شایان ذکر است معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منظور بازدید از مجتمع ۸۱ روستایی شهید باکری(پروژه آب‌رسانی) به میاندوآب سفر کرده بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.