۸۴۶۰ هکتار از اراضی میاندوآب به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
شناسه : 308633
5
معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بیش از هشت هزار و 460 هکتار از اراضی میاندوآب به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، بهزاد قنبری در بازدید سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب از ایستگاه پمپاژ پروژه واحد عمرانی یک، اظهار کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، مهم‌ترین راهکار برای مقابله با مشکل کم‌آبی است.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: تاکنون هشت هزار و ۴۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی گفت: از این آمار، پنج هزار و ۵۰۷ هکتار آبیاری بارانی، ۳۴۴ هکتار آبیاری قطره‌ای، ۲۱۰ هکتار آبیاری کم‌فشار و یک هزار و ۸۰۰ هکتار نوار تی تیپ است.

قنبری با اشاره به اجرای ۱۹ کیلومتر پروژه پوشش بتنی انهار و ۶۰ کیلومتر انتقال آب با لوله، تصریح کرد: در مجموع با اجرای این طرح‌ها ۳۹ میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی شده است.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و حفظ منابع آب سطحی و زیرزمینی، طرح‌هایی در دشت میاندوآب و در اراضی پایاب بند انحرافی نوروز لو تحت عنوان واحدهای عمرانی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.