۶۹ درصد عامل تصادفات در آذربایجان‌غربی خودروهای سواری هستند
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
شناسه : 301446
6
رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان‌غربی: رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده طی امسال ۶۹ درصد عامل تصادفات در آذربایجان‌غربی خودروهای سواری هستند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، ، حجت‌ مشتاق امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌، نقش رسانه در کاهش جرائم را بسیار مهم دانست و گفت: نقش رسانه‌ها در پشتیبانی از ماموریت‌های پلیس ،نقشی ممتاز و بی بدیل است.

وی با اشاره اینکه، فرهنگ‌سازی وارتقاء فرهنگ ترافیکی مردم نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد، افزود: امروزه مردم به رسانه‌های خود اعتماد دارند که در این زمینه نقش رسانه‌ها سنگین‌تر از گذشته می‌شود تا رسالت خود را به درستی انجام دهند.

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، آمار تصادفات فوتی در استان نسبت به مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: همچنین طی این مدت تصادفات جرحی نسبت به مشابه  سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون، تصادفاتی که منجر به خسارت شده‌اند نسبت به مشابه سال گذشته، ۶۵۲ نفر کاهش داشته است.

مشتاق عنوان کرد: بیشترین آمار تصادفات مربوط به شهرستان‌های تکاب، سردشت، پیرانشهر، نقده و کمترین آمار تصادفات مربوط به شهرستان‌های خوی، ماکو، اشنویه، سلماس و پلدشت است.

وی با اشاره به اینکه ۶۹ درصد از آمار تصادفات که در استان رخ می‌دهد مربوط به خودروهای سواری است، بیان کرد: همچنین ۱۷ درصد تصادفات مربوط به موتور سیکلت‌ها و ۷ درصد تصادفات مربوط به وانت‌‌بارها است.

مشتاق بیان کرد: براساس آمارهای ثبت شده علت اصلی وقوع ۳۲ درصد از تصادف های رانندگی جاده ای بی توجهی به جلو و ۳۰درصد عدم رعایت حقوق حق‌تقدم و ۱۰ درصد نیز تغییر ناگهانی مسیر است.

وی با اشاره به اجرای طرح عیدانه پلیس راهور تا ۶ مرداد ماه، تصریح کرد: در این طرح شهروندانی که قادر به پرداخت جریمه خودرو خود نیستند، می‌توانند به صورت تقسیط جریمه خود را پرداخت کنند

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان‌غربی زمان بیشتر حوادث ترافیکی اتفاق افتاده در جاده های استان را بین ساعت ۱۸ تا ۲۱ اعلام کرد و گفت: بیشتر واژگونی خودروها نیز در فاصله ۶۰ تا ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق افتاده که ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.

مشتاق در پایان از اجرای طرح موتوریار ترافیک با هدف فرهنگ‌سازی و مشارکت موتورسواران به منظور التزام‌ بخشی در جریان و کنترل ترافیک خبر داد و گفت: در این طرح موتور فرد متخلف به پارکینگ منتقل نمی‌شود بلکه راکب موتورمتخلف  برای نظم ‌بخشی و روان‌سازی ترافیک، فرهنگ‌سازی و آموزش به سایر راکبان متخلف به مدت ۲ ساعت به کمک پلیس می‌آید و در محدوده‌ای که مرتکب تخلف شده است به عنوان موتوریار مانع تخلف سایر موتورسواران می شود.

*اروم نیوز

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.