۶۵ نفر از مسمومان تالار عروسی از بیمارستان ترخیص شده‌اند
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
شناسه : 316110
6
رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب: رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب گفت: ۶۵ نفر از مسمومان تالار عروسی در میاندوآب از بیمارستان ترخیص شده و ۱۵ نفر بستری هستند.
پ
پ

یوسف روستا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: ۶۵ نفر از مسمومان تالار عروسی در میاندوآب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب افزود: شب گذشته ۸۰ نفر از میهمانان یکی از تالارهای عروسی شهر میاندوآب با علایم سرگیجه و حالت تهوع توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه این افراد براثر انتشار گاز مونوکسید کربن مسموم شده بودند، گفت: هم اکنون ۶۵ نفر از مسمومان این حادثه از بیمارستان ترخیص و ۱۵ نفر بستری هستند.

روستا تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان مربوطه، انتشار گاز منوکسید کربن از هیتر مورداستفاده جهت گرمایش تالار مشخص فوق علت این حادثه بوده است.

بامداد امروز نیز مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب در خبر اولیه از مسمومیت ۴۰ نفر بر اثر گازگرفتگی در یکی از تالارهای عروسی در این شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال این اتفاق تیم‌های آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی با هشت دستگاه آمبولانس سریعاً در محل حاضر شده و اقدامات اولیه را انجام دادند.

سامان محمدی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مسمومان این حادثه به ۸۰ نفر، اظهار کرد: این اتفاق در حین مراسم عروسی اتفاق افتاده بود که خوشبختانه با اقدام سریع و به‌موقع از حادثه جانی جلوگیری شد.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب نشانه‌های اولیه ناشی از گازگرفتگی با مونوکسید کرین تا حدی شبیه به آنفلوانزا است با این تفاوت که در آن تب وجود ندارد.

خواب‌آلودگی و خمیازه‌کشیدن بیش از حد، گیجی، ضعف و بی‌حالی، امکان بروز سردرد شدید، گاهی تهوع و استفراغ، پرش‌های عضلانی و اختلال حرکتی، احساس نبض پر و صدادار در ناحیه شقیقه، افزایش فشارخون، گشادشدن مردمک چشم و کاهش دید، رنگ تیره پوست، رنگ‌پریدگی دور لب‌ها و یا صورتی شدن آن، گاهی سفتی عضلات به‌ویژه عضلات فک، قطع تنفس، تشنج، اغما و مرگ از جمله اثرهایی است که بر اثر مسمومیت با گاز CO ممکن است ایجاد شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.