۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
شناسه : 304146
4
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۶۰ درصد تعهد مربوط به سال جاری در خصوص اعتبارات ابلاغی سفر رییس جمهور به این استان تخصیص یافته است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسین سپهری در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: تعهد اعتباری امسال برای اجرای طرح‌های مربوط به مصوبات سفر رییس جمهور به استان، سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۲ هزار میلیارد تومان تخصیص و تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی، ۱۵۷ مصوبه با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۳۰ هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری، حمایت از اقشار آسیب پذیر، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان و محرومان به تصویب رسید که یک مزیت و پتانسیل برای پیشرفت و ارتقای شاخص‌های توسعه استان بوده و باعث احیای ظرفیت‌های منطقه‌ای خواهد شد.

سپهری ادامه داد: هر چند تمامی بخش‌های استان از این مصوبات دارای سهم قابل توجهی هستند ولی با توجه به اولویت بندی صورت گرفته در راستای حل مشکلات زیرساختی استان، حوزه راه بیشترین میزان اعتبار مصوب را با هفت هزار میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی اظهار کرد: جهاد کشاورزی با سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، بخش آب با سه هزار میلیارد تومان و نوسازی مدارس با ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، بعد از راه بیشترین سهم اعتبارات عمرانی را داشته‌اند.

سپهری یادآور شد: بیشترین تخصیص‌های انجام شده نیز مربوط به همین بخش‌ها بوده است.

وی گفت: بخش مهم مصوبات سفر رییس جمهور، توجه به محرومیت زدایی و مناطق محروم و نقش تاثیر گذار دستگاه‌های حمایتی مثل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و صندوق کار آفرینی امید در راستای حل مشکلات محرومان در این مصوبات بوده است.

سپهری تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد از منابع این مصوبات از منابع ملی و ۱۰ درصد از منابع استانی است که در راستای تحقق عدالت منطقه ای، رفع چالش‌های اساسی استان، ریل گذاری درست، اصولی و هدفمند و با اصلاح رویه های گذشته و توزیع بهینه منابع با اولویت رفع نابرابری‌های منطقه‌ای صورت گرفته است و به طور قطع به ارتقای شاخص‌های توسعه و برخورداری از عدالت منطقه‌ای کمک خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: نقطه مثبت و تاثیرگذار سفر استانی رییس جمهور به استان، ایجاد امید و نشاط بین مردم و بازسازی اعتماد مردم با دیدارهای چهره به چهره با مردم و بازدید از طرح‌ها با نگاه بین مردم و با مردم بودن برای رفع مشکلات استان بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.