۶۰۰ هزار تُن سیب در سردخانه‌های آذربایجان غربی ذخیره است
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
شناسه : 303569
5
در جلسه کمیته سیب آذربایجان غربی مطرح شد؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۶۰۰ هزار تُن سیب در سردخانه‌های این استان با هدف بسترسازی برای صادرات این محصول ذخیره شده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، اکبر کرامتی در دومین جلسه کمیته سیب آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن سیب در استان برداشت شد و تاکنون حدود ۳۰۰ هزار تُن آن به صورت سیب صنعتی توسط کارخانجات کنسانتره خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار تُن سیب درختی از طریق گمرکات استان به کشورهای خارجی از جمله روسیه، ازبکستان، لیبی، مصر، هندوستان و افغانستان صادر شده است، ادامه داد: سیب درختی بر مبنای قابلیت صادراتی به بازار کشورهای همسایه صادر می شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۹ شهرستان استان در بحث سیب صنعتی درگیر بودند که با ورود به موقع دولت و سازمان تعاون روستایی در بحث خرید تضمینی توانستیم ۴۲ هزار و ۵۰۰ تُن سیب صنعتی از باغداران خریداری و تحویل واحدهای فرآوری و کارخانجات بدهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، امسال از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات بانکی جهت خرید کامیون های یخچال دار به منظور رونق صادرات محصولات کشاورزی تخصیص می یابد.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ارتقای صنعت سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی ضروری است و اولویت اعطای مجوز به سردخانه داران برای ایجاد این مراکزدر جوار سردخانه ها در دستور کار قرار دارد.

جواد کرمی با اشاره به دایر کردن ۸۲ مرکز مجاز فروش سیب صنعتی در استان در سال جاری تاکید کرد: انباشت سیب در کنار جاده‌های استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود؛ از پارسال مراکزی مجوز دریافت کردند تا در زمینه جمع آوری بهداشتی سیب زیر درختی اقدام کنند و از واحدهای صنایع تبدیلی استان نیزدرخواست داریم از این مراکز مواد اولیه مصرفی خود را تهیه کنند.

*اروم نیوز

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.