۵ اکیپ دامپزشکی میاندوآب بر ذبح دام در روز عید قربان نظارت می‌کنند
۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
شناسه : 309095
3
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب: رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: چهار اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت مستقر در محل اداره دامپزشکی بر ذبح دام در روز عید قربان در این شهرستان نظارت می‌کنند.
پ
پ

مهدی فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به آمادگی مجموعه شبکه دامپزشکی میاندوآب برای روز عید قربان، اظهار کرد: تمامی تدابیر لازم برای روز عید قربان انجام‌گرفته و اکیپ‌های نظارت شرعی و بهداشتی نیز برای این روز در شهرستان میاندوآب تشکیل‌یافته است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای تشکیل اکیپ‌های مشترک، افزود: امسال نیز مانند همه ساله قبل از فرارسیدن عید قربان، شبکه دامپزشکی با ارگان‌های ذی‌ربط در راستی انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی و تضمین سلامت گوشت قرمز مصرفی شهروند گرامی همکاری می‌کند.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، امسال یک اکیپ ثابت در محل اداره دامپزشکی و چهار اکیپ سیار متشکل از شبکه دامپزشکی، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، شهرداری، اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر ادارات بر عرضه گوشت قرمز نظارت خواهند داشت.

فتاحی تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی دام میاندوآب در شب و صبح عید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات بهداشتی و ذبح شرعی از طریق ناظرین بهداشتی دامپزشکی دام‌های قربانی شهروندان است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب اظهار کرد: از مردم عزیز خواهشمندیم تا دام‌های ویژه نذری عید قربان را در کشتارگاه دامی شهرستان ذبح کنند تا از آلودگی زیست‌محیطی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

وی افزود: مردم هم چنین می‌توانند با شماره تماس‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ تماس حاصل نموده و درخواست معاینه بر ذبح شرعی و بهداشتی داشته باشند که در این صورت نیز سریعاً کارشناس بهداشتی و ناظر شرعی به محل قربانی اعزام خواهد شد.

فتاحی با بیان اینکه همکاران شبکه دامپزشکی آماده هرگونه مشاوره هستند، اظهار کرد: به مردم توصیه می‌شود گوشت موردنیاز خود را از مراکز عرضه مجاز و قصابی‌ها تهیه و به ممهور بودن لاشه‌ها به مهر دامپزشکی و لیبل نظارت شرعی توجه ویژه نمایند و از تهیه گوشت از افراد بی‌هویت، فاقد کارت بهداشتی و سرراهی مطلقاً خودداری نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: برابر هماهنگی‌های انجام‌گرفته با مراجع محترم قضایی و نیروی محترم انتظامی و شهرداری، با هرگونه کشتار غیرمجاز به‌قصد فروش و سودجویان خارج از کشتارگاه و بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی که سلامت مردم را مورد تهدید قرار دهد، به‌شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.