۵۵۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی موجود است
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
شناسه : 292786
11
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی:

صادقی گفت: ذخایر سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی ۵۵۰ هزار تن برآورد شده است و مسوولان و دستگاه‌های مرتبط با موضوع سیب توان خود را برای برطرف کردن مشکلات صادرات به کار گیرند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز، نادر صادقی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با انتقاد از خروج ضعیف سیب از آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: باید مسوولان سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه نهایت تلاش خود را برای خروج سیب از استان و صادرات به کشورهای دیگر به‌صورت جدی به کار گیرند.

وی با بیان این که کاهش نرخ ارز در صادرات و درآمد تولیدکنندگان و تاجران تاثیر منفی دارد، بیان کرد: موضوع سیب استان به ‌قدری اهمیت دارد که از طریق مکاتبه با ریاست جمهوری به دنبال برطرف کردن مشکلات و هموارسازی صادرات این محصول هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای خرید شب عید میوه سیب ۱۳ هزار تن پیش بینی شده و سهم استان در این میان ۱۰ هزار تن است.

صادقی اظهار داشت: بحث برندسازی در موضوع صادرات و ایجاد زیرساخت‌های صادراتی از موارد مهم در انجام صادرات است.

وی تاکید کرد: متأسفانه این موضوع به خوبی در کشور ما جا نیفتاده و فروش در سایر کشورهای همسایه پس از عرضه و ورود کالا به کشور میزبان صورت می‌گیرد.

وی حمل‌ونقل را از مؤلفه‌ها و زیرساخت‌های اساسی توسعه عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی در استان می‌تواند به رونق اقتصادی کمک قابل توجهی کند.

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.